Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI İŞLZ538 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama araştırması ve karar verme arasındaki ilişkiyi anlar.
2) Pazarlama problemini araştırma sorusuna dönüştürebilir.
3) Pazarlama araştırması sürecinin nasıl yürütüleceğini bilir.
4) Hangi pazar koşullarında ne tür araştırmanın yapılacağını ve bu koşulların yürütülen araştırma üzerindeki etkisini anlar.
5) Açıklayıcı ve sonuç çıkarıcı araştırmalar arasındaki farkı bilir.
6) Alternatif araştırma tasarımlarının güçlü ve zayıf yönlerini bilir.
7) Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemlerinin alanlarını, uygulanabilirlikleri ve sınırlılıklarıyla birlikte kavrayabilir.
8) Veri toplayabilir, analiz edebilir ve sonuçları yorumlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE535 Pazarlama Planlaması ve İŞLE534 Tüketici Davranışları
DERS TANIMIDers temel olarak pazarlama araştırmalarının amaçlarını ve süreçlerini inceler. Araştırma amaçlarının oluşturulması, yöntem, araştırma tasarımı, örneklem, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile elde edilen sonuçların pazarlama kararlarında uygulanması konuları üzerinde durulur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ve pazarlama araştırmasına giriş
2. Hafta Pazarlama araştırmasi süreci
3. Hafta Araştırma tasarımı
4. Hafta Açıklayıcı araştırma tasarımı: Niteliksel araştırma
5. Hafta Tanımlayıcı ve nedensel araştırma tasarımı
6. Hafta Ölçüm ve ölçekleme
7. Hafta Anket formu tasarımı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örnekleme
10. Hafta Alan araştırması, SPSS Lab
11. Hafta Betimleyici istatistikler, SPSS LAb
12. Hafta Hipotez testleri, SPSS LAb
13. Hafta Proje sunumu
14. Hafta Proje sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMalhotra, Naresh K., (2009). Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall

Ek kaynaklar:
Noresh, Malhotra. Marketing Research and SPSS 11.0 Package (International Edition). 4. Baskı, Pearson Education, 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev210
Proje135
Devam15
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık1100100
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık18080
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler11212
Proje14040
Toplam İş Yükü322
Toplam İş Yükü / 3010,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X     X         X  
P2    X             X
P3               
P4          X      
P5    X            
P6  X     X   X   X      
P7    X         X    
P8      X          
P9    X           X  
P10               
P11               
P12  X   X            
P13          X      
P14          X   X    
P15    X   X         X  
P16                X