Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İşletme Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ULUSLARARASI PAZARLAMA İŞLZ536 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama araştırması aracını kullanarak küresel vizyon geliştirebilir
2) Küresel pazarların kültürel çevresini değerlendirebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir
3) Küresel pazarlama stratejilerini bilir
4) Uluslar arası pazarlar için, uzun dönemli müşteri ilişkileri oluşturma ve sürdürme koşullarını bilir
5) Uluslar arası ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma stratejilerini bilir
6) Pazarlama ile ekonomik gelişme arasındaki ilişkiyi değerlendirir
7) Öğrendiklerini, uluslar arası pazarlamaya ilişkin problemlere uygulayabilir ve çözüm geliştirebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİŞLE535 Pazarlama Planlaması ve İŞLE538 Pazarlama Araştırması
DERS TANIMIDers, pazarlama kavram ve yöntemlerinin uluslararası piyasalarda uygulanmasını içerir. Uluslararası pazarlama yöntemleri, uluslararası pazarlama karması, ödeme şekilleri, teslim şekilleri, uluslararası pazarlamada sigorta gibi konular ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtılması ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2. Hafta Küresel Pazarların Kültürel Çevresi (Tarih ve Coğrafya)
3. Hafta Küresel Pazarların Kültürel Çevresi (Kültür, iş stilleri, iş sistemleri)
4. Hafta Küresel Pazarların Kültürel Çevresi (Politik ve yasal çevre)
5. Hafta Küresel Pazar Fırsatlarının Değerlendirilmesi
6. Hafta Küresel Pazarlama Stratejileri Geliştirme
7. Hafta Tüketici Pazarları için Küresel Pazarlama Stratejileri Geliştirme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Endüstriyel Pazarlar için Küresel Pazarlama Stratejileri Geliştirme
10. Hafta Uluslar arası Pazarlama Kanalları, İhracat ve Lojistik
11. Hafta Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Uluslararası Reklam
12. Hafta Uluslar arası Pazarlar İçin Kişisel Satış ve Satış Yönetimi ile Fiyatlandırma
13. Hafta Küresel Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması
14. Hafta Öğrenci proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCateora, P., Graham, J. (2007) International Marketing, California: McGraw Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje115
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık1100100
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık19595
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Proje14040
Toplam İş Yükü325
Toplam İş Yükü / 3010,83
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1    X       X   X  
P2  X            
P3  X            
P4             
P5    X       X    
P6             
P7    X          
P8          X    
P9             
P10      X     X   X  
P11             
P12  X       X      
P13             
P14             
P15  X   X         X  
P16  X     X   X   X     X