DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Özlem Orman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrencinin hareketli protez yapımında vakaya uygun direkt tutucu seçimi becerisini elde etmiş olması, hasta üzerinde veya teknisyenlerle çalışırken hassas tutucular ile ilgili karşılaşabileceği sorunların üstesinden gelebilmesini sağlamış olacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrenciler, kroşeler dışındaki direkt tutucular hakkında bilgi sahibi olurlar. Bu tutucular arasından vakaya ve bölgeye göre uygun tutucu seçme yetisine sahip olurlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Hassas tutucuların tanımı, avantaj ve dezavantajları | 2. Hafta | Hassas tutucuların sınıflandırılması. | 3. Hafta | Kron içi hassas tutucular (Sürtünmesel) | 4. Hafta | Kron içi hassas tutucular (Sürtünmesel+Mekanik kilit) | 5. Hafta | Kron dışı hassas tutucular | 6. Hafta | Kron dışı hassas tutucular | 7. Hafta | Çivi başlı hassas tutucular | 8. Hafta | Çivi başlı hassas tutucular | 9. Hafta | Barlı hassas tutucular | 10. Hafta | Barlı hassas tutucular | 11. Hafta | Barlı hassas tutucular | 12. Hafta | Hassas tutuculu protezlerde karşılaşılan problemler | 13. Hafta | Manyetik tutucular | 14. Hafta | Hassas tutucuların manyetik tutucular ile karşılaştırılması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Ulusoy M, Aydın K. "Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler" Ankara;2003 (2) Carr AB, McGivney GP, Brown DT. "McCracken's Removable Partial Prosthodontics" Mosby; 11th ed, 2005. (3) Attachments for prosthetic dentistry. Cendres&Metaux SA. (4) Maeda Y, Walmsley AD. Implant dentistry with new generation magnetic attachments. Quintessence Publishing; 2005. (5)Graber G, Removable Partial Dentures, Color Atlas of Dental Medicine, Thieme Medical; 1988. (6) Kesim B. Hareketli Bölümlü Protezlerde Temel İlkeler, Quintessence yayıncılık 2010 (7) Stratton RJ, Wiebert FJ. Hareketli Bölümlü Protez Planlama Atlası, Quintessence Books 2011. (8) Jenkins GJ, Gidden J. Hassas Bağlantılar, Quintessence Books 2011. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Devam | 1 | 30 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 5 | 15 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 7 | 3 | 21 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 3 | 5 | 15 | Uygulama | 5 | 1 | 5 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |