Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Protetik Diş Tedavisi Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KRANİO-MANDİBULAR HASTALIKLAR PRO683 İkinci Yarıyıl (Bahar) 1 + 3 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Özlem Orman
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrencinin çiğneme sisteminin anatomisini kavrayarak, klinikte çiğneme sistemine yönelik hastalıkları tanıyabilme ve doğru teşhis koyabilmesi beklenir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDersin amacı, çiğneme sisteminin anatomisini, biyomekaniğini, fonksiyonel rahatsızlıklarını ve etiyolojisini tanımlamaktır
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği
2. Hafta 2. Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği
3. Hafta 3. Çiğneme sisteminin fonksiyonel nöroanatomi ve fizyolojisi
4. Hafta 4. Diş dizilimi ve okluzyon
5. Hafta 5. Mandibular hareketlerin mekaniği
6. Hafta 6. İdeal fonksiyonel okluzyon kriterleri
7. Hafta 7. Okluzal morfolojinin determinantları
8. Hafta 8. Çiğneme sistemini ile ilgili rahatsızlıkların etiyolojisi
9. Hafta 9. Çiğneme sistemini ile ilgili rahatsızlıkların etiyolojisi
10. Hafta 10. Temporomandibular hastalıkların belirti ve bulguları
11. Hafta 11. Temporomandibular hastalıkların belirti ve bulguları
12. Hafta 12. Temporomandibular eklem muayenesi
13. Hafta 13. Temporomandibular hastalıkların teşhisi
14. Hafta 14. Temporomandibular hastalıkların teşhisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR(1) Okeson JP. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion 6th ed. Mosby, 2008.
(2) Laskin DM, Greene CS, Hylander WL. TMD's An Evidence Based Approach to Diagnosis and Treatment Quintessence, 2006. (3) Okeson JP. Bell's Orofacial Pains - The Clinical Management of Orofacial Pain 6th ed. Quintessence, 2005.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik120
Devam130
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık3515
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi3515
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler3618
Uygulama14114
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2  X
P3  X
P4  X