DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Özlem Orman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrencinin çiğneme sisteminin anatomisini kavrayarak, klinikte çiğneme sistemine yönelik hastalıkları tanıyabilme ve doğru teşhis koyabilmesi beklenir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dersin amacı, çiğneme sisteminin anatomisini, biyomekaniğini, fonksiyonel rahatsızlıklarını ve etiyolojisini tanımlamaktır |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği | 2. Hafta | 2. Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi ve biyomekaniği | 3. Hafta | 3. Çiğneme sisteminin fonksiyonel nöroanatomi ve fizyolojisi | 4. Hafta | 4. Diş dizilimi ve okluzyon | 5. Hafta | 5. Mandibular hareketlerin mekaniği | 6. Hafta | 6. İdeal fonksiyonel okluzyon kriterleri | 7. Hafta | 7. Okluzal morfolojinin determinantları | 8. Hafta | 8. Çiğneme sistemini ile ilgili rahatsızlıkların etiyolojisi | 9. Hafta | 9. Çiğneme sistemini ile ilgili rahatsızlıkların etiyolojisi | 10. Hafta | 10. Temporomandibular hastalıkların belirti ve bulguları | 11. Hafta | 11. Temporomandibular hastalıkların belirti ve bulguları | 12. Hafta | 12. Temporomandibular eklem muayenesi | 13. Hafta | 13. Temporomandibular hastalıkların teşhisi | 14. Hafta | 14. Temporomandibular hastalıkların teşhisi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Okeson JP. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion 6th ed. Mosby, 2008. (2) Laskin DM, Greene CS, Hylander WL. TMD's An Evidence Based Approach to Diagnosis and Treatment Quintessence, 2006. (3) Okeson JP. Bell's Orofacial Pains - The Clinical Management of Orofacial Pain 6th ed. Quintessence, 2005. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Devam | 1 | 30 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 5 | 15 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 5 | 15 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 3 | 6 | 18 | Uygulama | 14 | 1 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |