DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Özlem Orman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci hasta beklentilerini ve fiziki şartları doğru değerlendirerek uygun tedaviyi gerçekleştirebilir
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersi alan öğrenciler, total protez hastalarını protezin prognozu açısından değerlendirebilir, uygulama tekniklerini irdeleyebilme yetisine sahip olurlar |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Tam protez hastalarının sosyo ekonomik ve kültürel açıdan değerlendirilmesi, ağız dışı muayene. | 2. Hafta | 2. Ağız içi muayene ve prognozun belirlenmesi. | 3. Hafta | 3. Protez öncesi cerrahi işlemler | 4. Hafta | 4. Tam protezlerde ölçü-Alt ve üst çene ölçüsünün rehber noktaları | 5. Hafta | 5. Tam protezlerde ölçü-Alt ve üst çene ölçüsünün rehber noktaları | 6. Hafta | 6. Tam protezlerde ölçü-Ölçü yöntemleri | 7. Hafta | 7. Tam protezlerde ölçü-Kişisel kaşık ve ölçü maddeleri | 8. Hafta | 8. Çene ilişkilerinin kaydı- Kaide materyalleri, şablon hazırlanması | 9. Hafta | 9. Çene ilişkilerinin kaydı-İstirahat dikey boyutu saptama yöntemleri | 10. Hafta | 10. Çene ilişkilerinin kaydı-Kayıt yöntemleri | 11. Hafta | 11. Dikey boyutta yapılan hatalar | 12. Hafta | 12. Diş seçimi | 13. Hafta | 13. Diş dizimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) RM Basher, JC Davenport Prosthetic Treatment of the Edentolous Patient Blackwell-Munksgaard Publishing 4th ed, 2002.
2) A Haperin, GN Graper, GS Rogoff, EJ Pleakovic Mastering the Art of Complete Dentures Quintessence Publishing Co, 4th ed, 1988.
(3) S Winkler Essentials of Complete Denture Prosthodontics PSG Publishing 2nd ed, 1988.
(4) DJ Lamb Problems and Solutions in Complete Denture Prosthodontics Quintessence Publishing 1993.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Devam | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 3 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 3 | 15 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 3 | 2 | 6 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 14 | 4 | 56 | Toplam İş Yükü | | | 179 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |