DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Nilgün Özlem Alptekin Profesör Doktor Emine Elif Alaaddinoğlu Doçent Doktor Yasemin Sezgin Doçent Doktor Mehtap Bilgin Çetin Doçent Doktor Bahar Füsun Oduncuoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tedavinin mantığı Protez uygulamalarından önce sağlıklı bir periodonsiyum oluşturmak istenmesinin nedenleri
2) Tedavinin sırası Kanıta dayalı ve bilimsel metodolojiler referans alınarak vakaya özgü tedavi sıralamasını yapabilme
3) Aktif hastalığın kontrolü Protez uygulamalarından önce aktif bir hastalığın varlığında teşhis koyabilme ve uygun tedavi planını yapabilme becerisi
4) Klinikte karşılaşabileceği komplike vakaların niteliğine göre ilgili kaynaklardan yararlanarak teşhis koyabilmesi ve tedavi stratejileri gerçekleştirebilmesini sağlamaktadır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Periodonsiyumun protez uygulamaları için cerrahi olarak hazırlanmasını içermektedir. Bu dersi alan öğrenciler, preprotetik cerrahi uygulamalarının mantığını ve endikasyonlarını, gerekli tedavilerin uygulama sırasını, biyolojik genişliğin tanımını ve değerlendrilmesini, kron marjinin uygun şekilde pozisyonlandırılmasını, öğrenir. Ayrıca aktif hastalık varlığında hastalığın kontrolünü ve preprotetik cerrahi uygulamalarını yapabilme becerisine sahip olur. Konuyla ilgili bilimsel literatürü değerlendirebilme yetisine sahip olur ve vakanın içeriğine göre yapılabilecek işlemlerdeki modifikasyonlar, prognozu etkileyebilecek tedavi alternatifleri ile ilgili fikir üretebilme ve klinikte uygulayabilme becerisi kazanırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Protez uygulamalarından önce sağlıklı bir periodonsiyum oluşturmak istenmesinin nedenleri | 2. Hafta | Restoratif dentistry için periodonsiyumun hazırlanmasındaki tedavi sıralaması | 3. Hafta | Protez uygulamalarından önce aktif bir hastalığın teşhisi ve tedavisi | 4. Hafta | Preporotetik cerrahi | 5. Hafta | Vaka tartışması | 6. Hafta | Biyolojik genişlik tanımı ve değerlendirilmesi | 7. Hafta | Restorasyon marjiniyle biyolojik genişlik arasındaki ilişki | 8. Hafta | Biyolojik genişliğin ihlali ve cerrahi olarak düzeltilmesi | 9. Hafta | Restorasyon marjinlerinin pozisyonlandırılmasındaki klinik prensipler | 10. Hafta | İnterproksimal embrajur formları | 11. Hafta | Pontik dizaynları ve ideal pontik konturu için kret modifikasyonu | 12. Hafta | Vaka tartışması | 13. Hafta | Özel restoratif uygulamar: kök rezeksiyonu, splint uygulamarı, estetik cerrahi | 14. Hafta | Vaka tartışması ve konu tekrarı | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Journal of Periodontology Journal of Clinical Periodontology Journal of Periodontal Research Periodontology 2000 International Journal of Periodontics and Restorative Dentistry Clinical Oral Implants Research Carranza's Clinical Periodontology Periodontoloji ve İmplantoloji
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | Dersin notlandırması, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de gözönüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenir.
Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
A 4 95-100
A- 3,7 90-94
B+ 3,3 85-89
B 3 80-84
B- 2,7 75-79
C+ 2,3 70-74
F1 0 0-69
F2 0 -
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 2 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 8 | 32 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |