Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Periodontal hastalığı olan bireyleri tanımak ve teşhis koyabilmek için temel teşhis yöntemlerini kullanmayı öğrenmek. Güncel kullanılan yöntemlerin yanı sıra daha gelişmiş yöntemleri öğrenmek. 2) Bu konuda inovatif araştırma projesi hazırlamak 3) Diş hekimliğinin farklı dallarında ki hastalarda uygulanacak periodontal tedavi seçenekleri için , farklı teşhis yöntemlerini öğrenmek ve geliştirmek. 4) Periodontal hastalığı olan bireyleri tanımak ve teşhis koyabilmek temel risk yöntemlerini kullanmayı öğrenmek. 5) Özel tedavi gerektirecek karmaşık hastaları belirleyebilmek ve tedavi seçeneklerini bulmak 6) Klinik teşhis yöntemleri dışında laboratuar teşhiş tekniklerini öğrenmek ve uygulamak 7) Elde edilen teşhis bilgileri ışığında hastalığın gidişi ve tedavi sonucunu önceden tahmin edebilme yeteneğini geliştirme .
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Periodontal hastalıkların teşhisinde en önemli faktör, hastayı çok iyi tanımak, periodontal sorun yaratacak sistemik ve genetik nedenler ile hastanın kişisel davranışları da değerlendirmek gerekmektedir. Bu ders içeriğinde ayrıca klinik olarak periodontal risk faktörleri ve hastalığın prognozu ile ilgili bilgiler tartışlacaktir. Hastanın iyi şekilde değerlendirilmesi, tedavinin sürecini ve başarısını da etkilemektedir. Bu dersi alan öğrenciler, periodontal hastalıkların teşhisinde uygulanan geleneksel ve güncel yöntemleri detaylı olarak öğrenmekle birlikte disiplinlerarası vaka değerlendirmelerde vakanın içeriğine göre yapılabilecek işlemlerde kullanılan yöntemleri de öğrenmektedir.Bunlara ilaveten hastalığın klinik risk faktörlerinide göz önüne alarak , hastalığın gidişi, gelişimi ve tedavi sonrası başarıyı tahmin etme bilgisine kavuşacaktır.
2- Hastalardan periodontal indeks elde etme, doğru sondalama teknikleri
3. Hafta
3-Periodontal kemik kaybının değerlendirilmesi
4. Hafta
4-Hastadan fotoğraf, model elde etme , arşivleme
5. Hafta
5-Sistemik hastalığı olan bireylerde dikkat edilmesi gereken periodontal teşhis yöntemleri
6. Hafta
6-Ağız kuruluğu ve teşhis yöntemleri
7. Hafta
7- Laboratuvar testleri, biyopsi.
8. Hafta
8-Periodontal Hastalıkların teşhisinde radyogafilerin yeri
9. Hafta
9-Periodontal Hastalıkların teşhisinde kullanılan radyografik teknikler
10. Hafta
10-Periodontal Radyolojide kullanılan görüntüleme yöntemleri
11. Hafta
11-Periodontal Hastalık için Risk Faktörleri ve değerlendirilmesi
12. Hafta
12- Periodontal Hastalık için Risk Faktörleri ve değerlendirilmesi
13. Hafta
13-Periodontal Hastalık için Prognozun belirlenmesi
14. Hafta
14- Periodontal Hastalık için Prognozun belirlenmesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Journal of Periodontology Journal of Clinical Periodontology Journal of Periodontal Research Periodontology 2000 International Journal of Periodontics and Restorative Dentistry Clinical Oral Implants Research
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Dersin notlandırması, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de gözönüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenir.
Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
A 4 95-100
A- 3,7 90-94
B+ 3,3 85-89
B 3 80-84
B- 2,7 75-79
C+ 2,3 70-74
F1 0 0-69
F2 0 -
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
4
2
8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
1
14
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
4
8
32
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30
3
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ