DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Nilgün Özlem Alptekin Profesör Doktor Emine Elif Alaaddinoğlu Doçent Doktor Mehtap Bilgin Çetin Doçent Doktor Bahar Füsun Oduncuoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Periodontoloji klinik uygulamalarda Periodontal hastalığı olan bireyleri tanımak ve teşhis koyabilmek için bilimsel literatürün takip etmek. Analitik düşünce yapısını geliştirmek. İyi bir klinik uygulayıcı olmanın alt yapısı hazırlanır. 2) Araştırma proje hazırlanabilmesi 3) Klinikte karşılaşabileceği komplike vakaların niteliğine göre bu kaynaklardan yararlanarak teşhis koyabilmesi ve tedavi stratejileri gerçekleştirebilmesi sağlanmaktadır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Periodontal hastalıkların teşhis ve tedavisinde , bilimsel literatürde kabul gören hastalık sınıflamasına göre yapılması, bu hastalıkların önlenmesinde ve takibinde en önemli faktördür. Bu dersi alan öğrenciler, periodontolontal hastalıkların sınıflaması ile ilgili bilimsel literatürü değerlendirebilme, araştırma konusu ve hipotez geliştirebilme, proje hazırlayabilme yetisine sahip olur. Ayrıca, vaka sunumları ve disiplinlerarası vaka değerlendirmeleri ile vakanın içeriğine göre yapılabilecek işlemlerdeki modifikasyonlar, prognozu etkileyebilecek tedavi alternatifleri ile ilgili fikir üretebilme ve klinikte uygulayabilme becerisi kazanırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Geçmiş sınıflama metodlarının gözden geçirilmesi | 2. Hafta | Literatür | 3. Hafta | Literatür | 4. Hafta | Literatür | 5. Hafta | En güncel kullanılan sınıflama ile ilgili literatürün değerlendirilmesi | 6. Hafta | Literatür | 7. Hafta | Literatür | 8. Hafta | Literatür | 9. Hafta | Literatür | 10. Hafta | Vaka çözümleme | 11. Hafta | Vaka çözümleme | 12. Hafta | Vaka çözümleme | 13. Hafta | Vaka çözümleme | 14. Hafta | Vaka çözümleme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Newman and Carranza?s Clinical Periodontology Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry Journal of Periodontology Journal of Clinical Periodontology Journal of Periodontal Research Periodontology 2000 International Journal of Periodontics and Restorative Dentistry Clinical Oral Implants Research Periodontoloji ve İmplantoloji |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | Dersin notlandırması, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. Dönem içi notları, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de gözönüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenir.
Harf Notu Katsayı Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
A 4 95-100
A- 3,7 90-94
B+ 3,3 85-89
B 3 80-84
B- 2,7 75-79
C+ 2,3 70-74
F1 0 0-69
F2 0 -
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 2 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 8 | 32 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |