Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Pedodonti Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİŞ VE KRANİOFASİYEL GELİŞİM VE ANOMALİLERİ PEDO639 - 1 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Didem Sakaryalı Uyar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu dersi alan ve başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, süt ve daimi diş gelişim sürecinde oluşan aksaklıkları tespit ve tedavi edebilirler; bu aksaklıkların sistemik hastalıklarla ilişkilerini kurabilirler. Ayrıca dudak-damak yarıkları, Crouson sendromu, treacher Collins, hidrosefali, kas disfonksiyonu olan hastalarda yaklaşımı,ayırıcı tanısını,etyolojik faktörlerini öğrenerek tedavi seçenekleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIÇocuklardaki dişsel ve kraniofasiyal anomalilerin çeşitleri,nedenleri,tedavisi ve ayırt edici tanısının öğrenilmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dişlerin köken aldığı dokular ve gelişim süreci
2. Hafta Metabolik hastalıklar ve dental anomaliler, Genetik ve diş gelişimi
3. Hafta Molar İnsizor Hipoplazisi
4. Hafta Kök hücreler ve diş gelişimi
5. Hafta Kranifasiyal anatomi, Kraniofasiyal anomalilerin etyolojisi
6. Hafta Orta yüz, orbita, kafa ve kemik iskelet yapı ve görülen patolojiler
7. Hafta Dudak damak yarıkları etyolojisi,çeşitleri ,pedodontistin rolü
8. Hafta Dudak damak yarıklı hastalarda tedavi seçenekleri
9. Hafta Crouson ve Treacher Collins sendromu
10. Hafta Hidrosefali hastaları
11. Hafta Kas disfonksiyon bozuklukları
12. Hafta Sendromlu hastalarda pedodontisin rolü
13. Hafta Dental yaklaşımların değerlendirilmesi
14. Hafta Castillo morales ve Dr.Hinz apareyi
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPediatric Dentistry: Infancy through Adolescence, 5e (PEDIATRIC DENISTRY) by Paul S. Casamassimo DDS MS, Henry W. Fields Jr. DDS MS MSD, Dennis J. McTigue DDS MS and Arthur Nowak DMD (Dec 13, 2012)
Handbook of Pediatric Dentistry, 3e by Angus C. Cameron BDS (Hons) MDSc (Syd) FDSRCS(Eng) FRACDS FICD and Richard P. Widmer BDSc (Hons) MDSc (Melb) FRACDS FICD (Aug 15, 2008)
McDonald and Avery Dentistry for the Child and Adolescent, 9e by Jeffrey A. Dean DDS MSD, David R. Avery DDS MSD and Ralph E. McDonald DDS MS LLD (Apr 22, 2010)
Clinical Cases in Pediatric Dentistry by Amr M. Moursi, Marcio A. de Fonseca and Amy L. Truesdale (Jun 28, 2012)
Revolutions in Pediatric Dentistry by Christian H. Splieth (Apr 15, 2011)
Case Reports in Pediatric Dentistry by Evert van Amerongen, Maddelon de Jong-Lenters, Luc Marks and Jaap Veerkamp (Jul 1, 2009)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu125
Toplam(%)25
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)25
Finalin Başarıya Oranı(%)75
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi51050
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma5735
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3 
P4  X
P5  X