Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Pedodonti Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANNE VE ÇOCUKTA BESLENME VE ÇÜRÜK, ÇÜRÜKTEN KORUNMA YÖNTEMLERİ PEDO635 İkinci Yarıyıl (Bahar) 1 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrencinin anne ve çocuğun doğru beslenme alışkanlıklarının oluşturulmasında gerekli bilgi sahibi olması sağlanacaktır.Ayrıca diş çürüklerinden korunma yöntemleri ve bunun için neler yapılması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBesin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerinin anlaşılması ve Öğrencilerin çürükten korunma yöntemlerini öğrenmesi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Anne ve bebekte ağız bakımı
2. Hafta Büyüme ve gelişimde beslenmenin önemi
3. Hafta Çürük ve diyet arasındaki ilişki
4. Hafta Yiyeceklerin ağız kavitesine etkisi
5. Hafta Probiyotiklerin ağız kavitesine etkisi
6. Hafta Koruyucu diş hekimliğinde beslenmenin önemi
7. Hafta Diş Çürük aktivite testleri
8. Hafta Topikal ve Sistemik koruyucu uygulamalar
9. Hafta Mekanik ve kimyasal plak kontrolü
10. Hafta Çürük önleyeci materyallerde yeni gelişmeler
11. Hafta Çürük aşısı
12. Hafta Hasta motivasyonu
13. Hafta Literatür incelemesi
14. Hafta Literatür incelemesi
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Adrian Lussi,Dental Erosion: From Diagnosis to Therapy, 1. Baskı, 2006
2)Jimmy R. Pinkham ,Paul S. Casamassimo ,Henry W. Fields , Dennis J. McTigue , Arthur Nowak ,Linda DuncanPediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (3)J. R. Pinkham , Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence
3) Dental Caries: The Disease and Its Clinical Management by Ole Fejerskov and Edwina Kidd 1992,2. Ed 2008
4)Adrian Lussi,Dental Erosion: From Diagnosis to Therapy, 1. Baskı, 2006
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu125
Toplam(%)25
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)25
Finalin Başarıya Oranı(%)75
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi5735
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14114
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma51050
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3  X
P4  X
P5