DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Güler Burcu Senirkentli
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrencinin anne ve çocuğun doğru beslenme alışkanlıklarının oluşturulmasında gerekli bilgi sahibi olması sağlanacaktır.Ayrıca diş çürüklerinden korunma yöntemleri ve bunun için neler yapılması gerektiği konusunda bilgi sahibi olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Besin maddelerinin büyüme ve gelişime olan sistemik etkilerini ve ağız kavitesi üzerindeki lokal etkilerinin anlaşılması ve Öğrencilerin çürükten korunma yöntemlerini öğrenmesi
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Anne ve bebekte ağız bakımı | 2. Hafta | Büyüme ve gelişimde beslenmenin önemi | 3. Hafta | Çürük ve diyet arasındaki ilişki | 4. Hafta | Yiyeceklerin ağız kavitesine etkisi | 5. Hafta | Probiyotiklerin ağız kavitesine etkisi | 6. Hafta | Koruyucu diş hekimliğinde beslenmenin önemi | 7. Hafta | Diş Çürük aktivite testleri | 8. Hafta | Topikal ve Sistemik koruyucu uygulamalar | 9. Hafta | Mekanik ve kimyasal plak kontrolü | 10. Hafta | Çürük önleyeci materyallerde yeni gelişmeler | 11. Hafta | Çürük aşısı | 12. Hafta | Hasta motivasyonu | 13. Hafta | Literatür incelemesi | 14. Hafta | Literatür incelemesi | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Adrian Lussi,Dental Erosion: From Diagnosis to Therapy, 1. Baskı, 2006 2)Jimmy R. Pinkham ,Paul S. Casamassimo ,Henry W. Fields , Dennis J. McTigue , Arthur Nowak ,Linda DuncanPediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence (3)J. R. Pinkham , Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence 3) Dental Caries: The Disease and Its Clinical Management by Ole Fejerskov and Edwina Kidd 1992,2. Ed 2008 4)Adrian Lussi,Dental Erosion: From Diagnosis to Therapy, 1. Baskı, 2006
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 25 | Toplam(%) | | 25 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 25 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 75 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 7 | 35 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 5 | 10 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 117 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |