DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Neslihan Arhun Profesör Doktor Kamran Gülşahı Profesör Doktor Emel Olga Önay
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bu dersi başarılı bir şekilde tamamlayan bir öğrenci diş pulpasının embriyolojik gelişimi, diş pulpasının fonksiyonları ve histolojik yapısı hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | 1 Diş pulpası embriyolojisi
2 Kök formasyonu
3 Diş pulpası fonksiyonları
4 Diş pulpasının hücreleri
5 Diş pulpasının ekstrasellüler komponentleri
6 Diş pulpasının kan damarları ve vasküler fizyolojisi
7 Diş pulpasının lenfatik yapısı
8 Diş pulpasının innervasyonu nöroanatomisi
9 Dentin hassasiyeti üzerine teoriler
10 Yaşlanma ile birlikte diş pulpasında meydana gelen değişiklikler
11 Literatür
12 Literatür
13 Literatür
14 Literatür
|
DERS TANIMI | Diş pulpasının embriyolojik safhadan itibaren gelişimini tamamlamasına kadar geçen süreyi inceleyen ve diş pulpasının komponentlerini, komponentlerinin fonksiyonlarını tanımlayan bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Diş pulpası embriyolojisi | 2. Hafta | Kök formasyonu | 3. Hafta | Diş pulpası fonksiyonları | 4. Hafta | Diş pulpasının hücreleri | 5. Hafta | Diş pulpasının ekstrasellüler komponentleri | 6. Hafta | Diş pulpasının kan damarları ve vasküler fizyolojisi | 7. Hafta | Diş pulpasının lenfatik yapısı | 8. Hafta | Diş pulpasının innervasyonu nöroanatomisi | 9. Hafta | Dentin hassasiyeti üzerine teoriler | 10. Hafta | Yaşlanma ile birlikte diş pulpasında meydana gelen değişiklikler | 11. Hafta | Literatür | 12. Hafta | Literatür | 13. Hafta | Literatür | 14. Hafta | Literatür |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Stephen Cohen, Kenneth M Hargreaves, Pathways of the Pulp, 11th Edition, 2016 (2) Mahmoud Torabinejad Richad E Walton, Principles and Practice of Endodontics, 5th Edition, 2014 (3) James L Gutmann, Thom C Dumsha, Paul E Lovdahl, Eric J Hovland, Problem Solving in Endodontics, 5th Edition, 2010
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Uygulama/Pratik | 1 | 10 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 9 | 9 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2,5 | 2,5 | Ödevler | 1 | 1 | 1 | Proje | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 1 | 28 | 28 | Toplam İş Yükü | | | 179,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,98 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |