Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) z-dönüşümü, Laplace dönüşümü, Fourier analizi konularını öğrenir. 2) Sayısal filtre tasarımını öğrenir. 3) Güç spektral kestirim yöntemlerini öğrenir. 4) Derste öğrenilenleri ödevlerde MATLAB veya benzeri programlarda uygulayabilmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Sinyal ve sistemlerin analizinde temel kavramların hatırlatılması ve bu konuda ileri konuların öğretilmesi. Teorik bilgilerin Biyomedikal mühendisliği içerisinde yer alan uygulamalar ile pekiştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Fourier Dönüşümü-sürekli zamanlı ve ayrık zamanlı, Ayrık Fourier Dönüşümü
2. Hafta
Örnekleme teoremi, doğrusal zamanda değişmeyen sistemlerin analizi.
3. Hafta
z-dönüşümü ve Laplace dönüşümü: kutuplar, sıfırlar, kararlılık ve nedensellik.
4. Hafta
Fourier analizinde faz etkisi, gurup gecikmesi.
5. Hafta
Zaman-frekans bölgesi analizi: Kısa zamanlı Fourier dönüşümü, Ayrık Dalgacık Dönüşümü (DWT).
6. Hafta
Rastgele süreçler: Öz ilinti ve çapraz ilinti fonksiyonları, güç yoğunluk spektrumu, enerji spektrumu.
7. Hafta
Sayısal filtre tasarımı: FIR ve IIR filtre tasarımları.
8. Hafta
Sayısal filtre tasarımı: FIR ve IIR filtre tasarımları.
9. Hafta
Doğrusal Öngörü (Kestirim) ve Optimum Doğrusal Filtreler: İleri ve geri doğrusal öngörü, doğrusal öngörü-hata filtrelerinin özellikleri.
10. Hafta
Doğrusal Öngörü (Kestirim) ve Optimum Doğrusal Filtreler: İleri ve geri doğrusal öngörü, doğrusal öngörü-hata filtrelerinin özellikleri.
11. Hafta
Güç Spektrumu Kestirim Yöntemleri: parametrik ve parametrik olmayan yöntemler.
12. Hafta
Güç Spektrumu Kestirim Yöntemleri: parametrik ve parametrik olmayan yöntemler.
13. Hafta
Biyomedikal işaretlerde uygulamalar.
14. Hafta
Biyomedikal işaretlerde uygulamalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Digital Signal Processing, Principles, Algorithms and Applications, 4th Ed. J.G.Proakis, D.G. Manolakis. Pearson Education, Prentice Hall. Biomedical Signal Analysis: A Case Study Approach by Rangaraj M. Rangayyan, Wiley Interscience, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
3
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
72
72
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
2
3
6
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
11
11
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
96
96
Ödevler
3
12
36
Toplam İş Yükü
287
Toplam İş Yükü / 30
9,56
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ