DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel kültürler ve görsel teknolojiler hakkında genel bilgiye sahip olacaklardır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu derste, "görsel kültürün" yeri ile görsel algılama, yorumlama ve değerlendirme biçimlerinin kültüre göre değişkenliği incelenmekte; "görsel kültür" kavramı etrafindaki tartışmalar ele alınmaktadır. Ayrıca, "görsel kültür"ün uyglamadaki önemi vurgulanmakta; simge kullanma ve imaj oluşturmada görsel kültür unsurlarının rolü üzerinde durulmakta, bu açıdan dijital medya, tv, video ve performans gibi farklı alanlardan örnekler incelenmektedir.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Görsel kültürler ve teknolojilere giriş | 2. Hafta | Hata bulmalar | 3. Hafta | İyileştirme ve tanımlama | 4. Hafta | Erişim ve yorumlama | 5. Hafta | Görsel yöntemler kullanarak mesaj verme | 6. Hafta | Serileştirme | 7. Hafta | Çerçeveleme ve tasarım | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Dijital video ve ses oluşturma | 10. Hafta | Multimedya ve multimodal kompozisyon | 11. Hafta | Webisodic anlatım | 12. Hafta | Dijital arşivler | 13. Hafta | Elektronik kitaplar | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Grau, Oliver. "Virtual Art: From Illusion to Immersion". Trans. Gloria Custance. (Cambridge, MA: MIT Press, 2003). Hacker, Diana. "A Pocket Style Manual". 5th ed. (New York: Bedford/St. Martin's Press, 2008.)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |