DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nesne yönelimli yaklaşımda Birleşik Modelleme Dilini kullanmayı ve nense yönelimli yaklaşımla daha büyük boyutlu ve daha görsel yazılım projeleri geliştirmeyi öğrenmiş olacaklardır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Nesne tabanlı programlama uygulamaları: Sınıflar (Classes). Nesne sınıfları. Alanlar. Yapılar. Metodlar. Sınıfların genişletilmesi, genişletilmiş sınıf yapıları. Üstün metodlar ve saklanabilen alanlar. Nesne tabanlı sınıf tasarımı. Aşırı yük (overloading). Operatörler. Kalıtım (inheritence) ve sınıflar. Polymorphism. Şablonlar (templates).
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Arrays | 2. Hafta | Java toplulukları | 3. Hafta | Exceptions | 4. Hafta | Girdi-çıktı sınıfları | 5. Hafta | Birleştirilmiş modelleme dili | 6. Hafta | Ara-yüzler | 7. Hafta | Arrays | 8. Hafta | ARASINAV I | 9. Hafta | Kalıtım | 10. Hafta | Soyut sınıflar | 11. Hafta | JDBC-ODBC | 12. Hafta | İleri düzey swing | 13. Hafta | Uygulama/Proje Sunumları | 14. Hafta | Kalıtım |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | "An Introduction to Computer Science Using Java", Samuel N. Kamin, McGraw-Hill, 2002.
"Object-Oriented Programming in Java", M. KALIN, Prentice Hall, 2001.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 5 | 10 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |