Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Bilgi Teknolojileri ve Sistem Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA I BTS533 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sınıf-nesne gibi temel nesne yönelimli kavramları öğrenmiş olacaklardır.
2) Belirli bir programlama dilinde sınıf tanımlama ve kullanma, kalıtım ve çok biçimlilik gibi nesne yönelimli yaklaşımın temel özelliklerini kendi geliştirdiği programlarda kullanabilmesi beklenecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIİlkel veri türleri. Aritmetik ve mantıksal işlemler. İşlem öncelikleri. İfade ve tayin komutları. Dizinler. İçiçe dizinler. Tür dönüşümleri. Komutlar ve bloklar. If-Else, Switch, While ve Do-While komutları. Etiketler, kesinti, devam. Dizinler. Dizin mukayesesi. Dizin dönüşümü. Düğümler. Düğümlerin oluşturulması. Senkronizasyon. Bekle ve bildir. Girdi/Çıktı paketi. Akis ve akis türleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Nesne Yönelimli Programlama, Java Platformu
2. Hafta Java Dili Temelleri
3. Hafta Sınıf ve Nesneler
4. Hafta Kalıtım
5. Hafta Ara-yüz
6. Hafta Grafik Programlama
7. Hafta Olay işleme
8. Hafta ARASINAV I
9. Hafta Swing
10. Hafta Swing
11. Hafta Aplet ve Program Yayımlama
12. Hafta İstisnalar
13. Hafta Java ile Veritabanına Bağlanma
14. Hafta Uygulama/Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR"An Introduction to Computer Science Using Java", Samuel N. Kamin, McGraw-Hill, 2002.

"Object-Oriented Programming in Java", M. KALIN, Prentice Hall, 2001.

"Object-Oriented Systems Development", Carol Britton, McGraw-Hill, 2001.

"Object-Oriented Programming with JAVA", D.J. Barnes, Prentice Hall, 2000.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2    X
P3    X
P4   
P5  X   X
P6   
P7   
P8  X  
P9  X  
P10  X  
P11