DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Barış Keçeci
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Karar problemleri için uygun yöntem ve teknolojileri seçip uygulayabilir 2) Profesyonelce bir karar destek sistemi ve bileşenlerini ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kaznaır 3) Yarı yapılandırılmış karar problemlerini belirleyebilir, formüle edebilir ve çözüm sistematiğine kavuşturarak kurumsal zekaya katkıda bulunabilir 4) Karar destek sistemlerinde niteliksel ve niceliksel yöntemleri kullanabilir 5) Teknolojileri mühendislik çözümlerine kazandırma yetisi kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çoklu-ortamlarda karar, veri ve bilgi. Durum ve yöntem bilgileri. Karar verme süreci ve karar vericilerin algılama biçimleri. Karar Destek Sistemlerinin türleri. Model yönetimi ve Excel'de Solver tabanlı model yönetimi. Veri ve bilgi yönetimi ve Excel'de bilgi yönetim modülünün geliştirilmesi. Diyalog yönetimi ve kullanıcı arayüzlerinin Excel tabanlı geliştirilmesi. Access'e veri aktarma (export) ve veri alma(import). |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | KDS'ne giriş ve kurumsal zeka | 2. Hafta | Excel'de VBA ile KDS geliştirmeye giriş | 3. Hafta | Excel nesne modeli ve VBE | 4. Hafta | Makrolar ve VBA | 5. Hafta | Aralık nesneleri | 6. Hafta | Denetim yapıları ve döngüler | 7. Hafta | Diğer Excel Nesneleri | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Dizeyler, Değişkenler ve Altyordamlar | 10. Hafta | Kullanıcı formları ve hata ayıklama | 11. Hafta | Dosyalar ve klasörlerle çalışma | 12. Hafta | Excel'e veri almak | 13. Hafta | Pivot tablolarla çalışmak | 14. Hafta | Menüler ve araççubukları, Excel'de veri madenciliği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Christian Albright. VBA for Modelers: Developing Decision Support Systems with Microsoft Office Excel 4'ncü baskı (2011). (2) Turban and Aronson. Decision Support Systems and Business Intelligence Systems. Prentice-Hall Publishing Co. Eight Edition.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |