Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SAYISAL GÖRÜNTÜ İŞLEME BİL566 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emre Sümer
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Orta ve ileri düzeydeki sayısal görüntü işleme tekniklerini bilir.
2) Dalgacık analizi ve çoklu-çözünürlük işlemeyi kavrar.
3) Görüntü sıkıştırma temelleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
4) Morfolojik görüntü işleme algoritmalarını öğrenir.
5) Görüntü bölütleme hakkında bilgi sahibi olur.
6) Temsil ve betimleme hakkında bilgi sahibi olur.
7) Nesne tanıma hakkında fikir sahibi olur.
8) Belirli bir problemin çözümüne yönelik uygulama geliştirme yeteneği kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBİL 421 - İmge İşleme
DERS TANIMISayısal görüntü temelleri. Gri-seviye dönüşümleri. Konumsal filtreleme. Frekans bölgesinde filtreleme. Görüntü restorasyonu ve renkli görüntü işleme gibi konuların tekrarı. Dalgacıklar ve çoklu-çözünürlük işleme. Görüntü sıkıştırma ve bazı temel yöntemleri. Morfolojik görüntü işleme ve bazı temel algoritmaları. Görüntü bölütleme. Temsil ve betimleme ve nesne tanımaya giriş.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sayısal görüntü temelleri
2. Hafta Gri-seviye dönüşümleri
3. Hafta Gri-seviye dönüşümleri
4. Hafta Konumsal filtreleme
5. Hafta Frekans bölgesinde filtreleme
6. Hafta Frekans bölgesinde filtreleme
7. Hafta Görüntü restorasyonu ve renkli görüntü işleme gibi konuların tekrarı
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Dalgacıklar ve çoklu-çözünürlük işleme
10. Hafta Görüntü sıkıştırma ve bazı temel yöntemleri
11. Hafta Morfolojik görüntü işleme ve bazı temel algoritmaları
12. Hafta Görüntü bölütleme
13. Hafta Görüntü bölütleme
14. Hafta Temsil ve betimleme ve nesne tanımaya giriş
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Gonzalez Rafael C., Woods Richard E., Digital Image
Processing, 3/E,ISBN: 0-13-505267-X, Pearson Education, 2008.
2. Gonzalez Rafael C., Woods Richard E., Eddins Steven
L., Digital Image Processing using MATLAB, 2/E, ISBN: 9780982085400, Pearson Education, 2009.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sunum,Deney,Proje,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Mini-Sınav115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık16969
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14444
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü313
Toplam İş Yükü / 3010,43
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X              
P2  X     X          
P3  X   X     X        
P4    X         X    
P5  X         X      
P6        X       X  
P7      X       X    
P8  X         X     X  
P9                X
P10                X
P11                X
P12                X