DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Bayram
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocukluk çağı obezitesinin nedenleri ve sonuçlarını öğrenirler. 2) Farklı büyüme eğrilerine göre büyümenin izlenmesi, besin ögesi gereksinimlerinin tanımlanmasını öğrenirler. 3) Çocuk ve adölesanlardaki beslenme ile ilişkili problemleri tanımak ve diyetisyen olarak çözüm üretmeyi öğrenirler. 4) Obez çocuk ve adölesan vakaları ile teorik bilgileri vaka üzerinde uygulamayı öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Çocuk ve adölesanlarda büyümenin izlenmesi, besin ögesi gereksinimleri, beslenme ile ilişkili problemler, obezitenin önlenmesi, obezite ile ilişkili sağlık sorunları ve obezitenin tedavisi |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Büyümenin izlenmesi | 2. Hafta | Pubertal gelişim/erken puberte | 3. Hafta | Çocuk ve adolesanlarda beslenme ile ilişkili sorunlar | 4. Hafta | Çocuk ve adolesanlarda besin ögesi gereksinimleri | 5. Hafta | Erken dönem beslenmenin çocuk ve adölesan obezitesi ile ilişkisi | 6. Hafta | Çocuk ve adolesanlarda obezitenin epidemiyolojisi ve etiyolojisi | 7. Hafta | Endokrin bozucular | 8. Hafta | Çocuk ve adolesanlarda obezitenin saptanması | 9. Hafta | Çocuk ve adolesanlarda obezitenin komplikasyonları | 10. Hafta | Çocuk ve adolesan obezitesinde beslenme tedavisi | 11. Hafta | Çocuk ve adolesan obezitesinde davranışsal yaklaşımlar | 12. Hafta | Çocuk ve adolesan obezitesinde farmakolojik/bariatrik cerrahi tedavilerin yeri | 13. Hafta | Çocuk ve adolesanlarda yeme bozukluğu/besin seçiciliği ve obezite ilişkisi | 14. Hafta | Çocuk ve adölesan obezitesi ile ilgili rehberlerin incelenmesi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Clinical Paediatric Dietetic. Vanessa Shaw. 4th Edition. November 2014, Wiley-Blackwell. 2. Pediatrik Beslenmenin Esasları. Gülhan Samur. Eylül 2016, Nobel Kitapevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 2 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 10 | 5 | 50 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 6 | 12 | Derleme makale yazımı | 1 | 150 | 150 | Toplam İş Yükü | | | 325 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,83 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |