Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK VE ADÖLESANLARDA AĞIRLIK YÖNETİMİ BES732 - 2 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sinem Bayram
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocukluk çağı obezitesinin nedenleri ve sonuçlarını öğrenirler.
2) Farklı büyüme eğrilerine göre büyümenin izlenmesi, besin ögesi gereksinimlerinin tanımlanmasını öğrenirler.
3) Çocuk ve adölesanlardaki beslenme ile ilişkili problemleri tanımak ve diyetisyen olarak çözüm üretmeyi öğrenirler.
4) Obez çocuk ve adölesan vakaları ile teorik bilgileri vaka üzerinde uygulamayı öğrenirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIÇocuk ve adölesanlarda büyümenin izlenmesi, besin ögesi gereksinimleri, beslenme ile ilişkili problemler, obezitenin önlenmesi, obezite ile ilişkili sağlık sorunları ve obezitenin tedavisi
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Büyümenin izlenmesi
2. Hafta Pubertal gelişim/erken puberte
3. Hafta Çocuk ve adolesanlarda beslenme ile ilişkili sorunlar
4. Hafta Çocuk ve adolesanlarda besin ögesi gereksinimleri
5. Hafta Erken dönem beslenmenin çocuk ve adölesan obezitesi ile ilişkisi
6. Hafta Çocuk ve adolesanlarda obezitenin epidemiyolojisi ve etiyolojisi
7. Hafta Endokrin bozucular
8. Hafta Çocuk ve adolesanlarda obezitenin saptanması
9. Hafta Çocuk ve adolesanlarda obezitenin komplikasyonları
10. Hafta Çocuk ve adolesan obezitesinde beslenme tedavisi
11. Hafta Çocuk ve adolesan obezitesinde davranışsal yaklaşımlar
12. Hafta Çocuk ve adolesan obezitesinde farmakolojik/bariatrik cerrahi tedavilerin yeri
13. Hafta Çocuk ve adolesanlarda yeme bozukluğu/besin seçiciliği ve obezite ilişkisi
14. Hafta Çocuk ve adölesan obezitesi ile ilgili rehberlerin incelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Clinical Paediatric Dietetic. Vanessa Shaw. 4th Edition. November 2014, Wiley-Blackwell.
2. Pediatrik Beslenmenin Esasları. Gülhan Samur. Eylül 2016, Nobel Kitapevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Makale Sunuşu220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık10550
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler2612
Derleme makale yazımı1150150
Toplam İş Yükü325
Toplam İş Yükü / 3010,83
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3  X   X   X  
P4    X   X   X
P5  X     X  
P6  X       X
P7  X   X   X   X