Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Beslenme epidemiyolojisinin kapsamında araştırmalar konusunda uygun methodları öğrenmek 2) Araştırma planlama konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmek 3) Beslenme ile ilgili araştırmaların planlanması, değerlendirilmesi, uygun istatistik yöntemin seçimi ve sonuçların yorumlanması konularında pratik uygulamalar yapabilmek ve araştırma raporu yazmak
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Beslenme araştırmalarında uygun araştırma yöntemlerini seçebilme, uygulayabilme ve bu alanda yapılmış çalışmaları yorumlayabilme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Epidemiyolojik yöntemlerin beslenme araştırmalarındaki önemi
2. Hafta
Beslenme epidemiyolojisinde araştırma dizaynı, planlaması ve değerlendirilmesi
3. Hafta
Araştırma dizaynı: Örneklem, büyüklüğü,gücü,Diyet-hastalık (etken ve sonuç) ilişkilerinin belirlenmesi
4. Hafta
Beslenme hastalık ilişkinin değerlendirilmesinde hata kaynakları
5. Hafta
Beslenme durumunun değerlendirilmesinde kullanılan istatistiksel yöntemler
6. Hafta
Beslenme araştırmalarında geçerlilik çalışmaları
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Besin tüketimi, besin ögesi alımı ve besin kompozisyon tablolarının kullanımı
9. Hafta
Beslenme düzeyinin saptanmasında biomarkerların kullanımı
Antropometrik ölçümler ve beslenme araştırmalarında kullanımı
12. Hafta
Beslenme araştırmalarında, tanımlayıcı, ekolojik, kesitsel, vaka-kontrol ve kohort araştırmaların dizaynı
13. Hafta
Deneysel araştırmalar, Müdahale araştırmaları
14. Hafta
Seminer sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Tezcan, S., Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi,Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Yayın No: 92/1, Ankara, 1992. Bertan, M., Enünlü, T., Bölge Sağlık Yönetiminde Epidemiyoloji El Kitabı, DSÖ, HÜTF Halk Sağlığı Anabilim Dalı, 90/51, Ankara, 1990. Matgetts, B.M., Nelson, M., Design Concepts in Nutritional Epidemiology, Oxford University Press, 1991. Langseth,L., Nutritional Epidemiology Possibilities and Limitations, ILSI EUROPE CONCIS1. E MONOGRAPH SERIES, ILSI Europe, 1993 Pysical Status: The use and interpretation of anthropometry, WHO Expert Committee, 1995 Oxford Textbook of Public Health (Eds. Detels R., Beaglehole R., Lansang MA, Gulliford M) Oxford University Press, 2011 (ISBN: :978-0-19-969347-4).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
20
Proje
1
25
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
48
48
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
45
90
Toplam İş Yükü
292
Toplam İş Yükü / 30
9,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ