Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Diyetetik uygulamalarında etkili iletişim bileşenlerini tanımlayabilir, müşteri/hasta görüşme becerisi kazanır. 2) Bireyler ve gruplar için etkili bir danışmanlık becerisi gösterir. 3) Öğrenme kuramı, davranış değişikliği teorisi ile beslenme eğitimi planları ve uygun malzeme kullanarak etkili beslenme eğitimi geliştirir. 4) Danışmanlık ve eğitimin etkinliğini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Beslenme eğitimi ve beslenme danışmanlığı için iletişim becerileri, beslenme eğitimi için stratejiler ve teknikler; beslenme bakım planlarının geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve dokümantasyon ilkeleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Beslenme Eğitimine Genel Bakış
2. Hafta
İletişim Teknikleri
3. Hafta
İletişim Teknikleri
4. Hafta
Beslenme Danışmanlığı,Danışmanlığın Hedefleri,Danışmanın Beceri ve Özellikleri
5. Hafta
Beslenme Danışmanlığı,Bir Danışma Çevresi Oluşturma
Beslenme Eğitimi Materyallerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
12. Hafta
Beslenme Eğitimi Materyallerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
13. Hafta
Beslenme Eğitimi Materyallerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
14. Hafta
Proje Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Agricultural Research Service, U.S. Department of Agriculture. 2000. Continuing survey of food intakes by individuals 1994-1996 (CSFII 1994-1996). Washington, DC: Author. Kutluay- Merdol, T.: Okul Öncesi dönem Eğitimi Veren kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 1990 Kutluay-Merdol, T ve ark.: Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003 Journal of Nutrition Education Journal of the American Dietetic Association International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity Navaro, L.: Beni Duyuyormusun, 2005
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Mini-Sınav
1
10
Proje
1
15
Diğer
1
10
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
48
48
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
45
90
Toplam İş Yükü
292
Toplam İş Yükü / 30
9,73
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ