Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BESLENME DANIŞMANLIĞI VE EĞİTİMİ BES697 - 2 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Esen Yeşil
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Diyetetik uygulamalarında etkili iletişim bileşenlerini tanımlayabilir, müşteri/hasta görüşme becerisi kazanır.
2) Bireyler ve gruplar için etkili bir danışmanlık becerisi gösterir.
3) Öğrenme kuramı, davranış değişikliği teorisi ile beslenme eğitimi planları ve uygun malzeme kullanarak etkili beslenme eğitimi geliştirir.
4) Danışmanlık ve eğitimin etkinliğini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBeslenme eğitimi ve beslenme danışmanlığı için iletişim becerileri, beslenme eğitimi için stratejiler ve teknikler; beslenme bakım planlarının geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve dokümantasyon ilkeleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Beslenme Eğitimine Genel Bakış
2. Hafta İletişim Teknikleri
3. Hafta İletişim Teknikleri
4. Hafta Beslenme Danışmanlığı,Danışmanlığın Hedefleri,Danışmanın Beceri ve Özellikleri
5. Hafta Beslenme Danışmanlığı,Bir Danışma Çevresi Oluşturma
6. Hafta Beslenme Danışmanlığı,Hastanın Değerlendirilmesi
7. Hafta Beslenme Danışmanlığı,Motivasyonel Görüşme
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Beslenme Danışmanlığı,Davranış Değişikliği Danışmanlığı
10. Hafta Beslenme Eğitiminde Medya
11. Hafta Beslenme Eğitimi Materyallerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
12. Hafta Beslenme Eğitimi Materyallerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
13. Hafta Beslenme Eğitimi Materyallerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
14. Hafta Proje Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAgricultural Research Service, U.S. Department of Agriculture. 2000. Continuing survey of food intakes by individuals 1994-1996 (CSFII 1994-1996). Washington, DC: Author.
Kutluay- Merdol, T.: Okul Öncesi dönem Eğitimi Veren kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 1990
Kutluay-Merdol, T ve ark.: Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003
Journal of Nutrition Education
Journal of the American Dietetic Association
International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity
Navaro, L.: Beni Duyuyormusun, 2005
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Mini-Sınav110
Proje115
Diğer110
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık14848
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler24590
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X     X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X       X
P5  X       X
P6  X     X   X
P7  X   X     X