Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE VE BESLENME BES694 - 2 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Beril Köse
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sağlıklı yaşam için fiziksel aktivitenin önemini öğrenir.
2) Hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde egzersizin önemini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFiziksel aktivite ile sağlık, hastalık ve beslenme arasındaki ilişkiyi incelemek ve pratikle pekiştirmelerini sağlamak
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma
2. Hafta Fiziksel aktivite nedir?
3. Hafta Enerji harcaması ölçüm metodları
4. Hafta Makale okuma
5. Hafta Yetişkinler için fiziksel aktivite,Çocuklar için fiziksel aktivite
6. Hafta Yaşlılar için fiziksel aktivite,Fiziksel aktivite ve vejetaryenlik
7. Hafta Ketojenik diyetler ve fiziksel aktivite,?intermittent fasting? ve fiziksel aktivite
8. Hafta Fiziksel aktivite ve yeme bozuklukları,Aç karna yapılan egzersizlerin etkileri
9. Hafta Fiziksel aktivitenin karbonhidrat metabolizması ve Fiziksel aktivitenin protein metabolizması üzerine etkileri
10. Hafta Fiziksel aktivitenin yağ metabolizması üzerine etkileri,Fiziksel aktivite ve oksidatif stres
11. Hafta Sağlıklı yaşlanma ve fiziksel aktivite,Fizikselaktivite ve kronik hastalıklar
12. Hafta Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHardman AE, Stensel DJ. Physical activity and health; The evidence explained.Second edt., Taylor and Francis Group,2009.
Volpe SL, Sabelawski SB, Mahr CR. Fitness Nutrition for Special Dietary Needs, Human Kinetics, 2007.
CDC, MMWR, Guidlines for school and community programs to promote lifelong physical activity among young people, March 1997.http://amazon.com/Physical-Activity-Epidemiology-Rod-Dishman/dp/0880116056/ref=sr1 33?ie=UTF8&s=books&qid=124697823&sr=1-33
Dishman RK, Washburn RA, Heath GW. Physical Activity Epidemiology, Human Kinetics, 2003
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev115
Sözlü125
Makale Sunuşu315
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık14848
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler24590
Toplam İş Yükü292
Toplam İş Yükü / 309,73
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5  X  
P6  X  
P7  X   X