Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Beslenme ve Diyetetik Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOLUNUM SİSTEMİ HASTALIKLARINDA BESLENME DESTEĞİ BES689 - 2 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Solunum sistemi hastalığı olan hastaların nutrisyon desteği tedavisine yönelik bilgileri öğrenmek
2) Pratikle bu bilgileri pekiştirmektir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISolunum sistemi hastalığı olan bireylerin nutrisyon destek tedavi ilkelerini öğrenmektir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Solunum sistemi hastalıklarında beslenme durumunun saptanması
2. Hafta Solunum sistemi hastalıklarında enteral beslenme
3. Hafta Solunum sistemi hastalıklarında parenteral beslenme
4. Hafta Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan enteral ürünler
5. Hafta Solunum sistemi hastalıklarında kullanılan parenteral ürünler
6. Hafta Solunum Sitemi Hastalıklarında enerji,makro ve mikro besin ögesi gereksinimleri
7. Hafta Akut respiratuar distres sendromu(ARDS)veSistemik inflamatuar yanıt sendromu (SIRS) hastalıklarında nutrisyon desteği
8. Hafta Akciğer Transplantasyonunda nutrisyon desteği,Akciğer kanserinde nutrisyon desteği
9. Hafta Kronik obstruktif akciğer hastalığında (KOAH) nutrisyon desteği,Kistik Fibrosizde nutrisyon desteği
10. Hafta İmmünonütrisyon,Pnömonide nütrisyon desteği,Yoğun Bakımda Nütrisyon Desteği
11. Hafta Makale Sunumu I
12. Hafta Makale Sunumu II
13. Hafta Seminer Sunumu
14. Hafta Seminer Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSkipper A. Besler T.,İnanç N.,editör .Diyetisyen El Kitabı Enteral ve Parenteral. Second Edition, Apsen Publication, Chicago, 1998.
Shils ME, Olson JA, Shihe M, Ross AC. Modern Nutrition in Healthy and Disease. Ninth edition, Lippincott Williams and Wilkins, 1999.
Mahan K., Arlin M. Krause?s Food, Nutrition and Diet Therapy, 10 th edition, 2000
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu330
Diğer120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler32060
Sunum (Hazırlık dahil)3721
Seminer (hazırlık dahil)12020
Makale Sunuşu2816
Makale İnceleme21020
Toplam İş Yükü296
Toplam İş Yükü / 309,86
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4    X
P5    X
P6    X
P7  X   X