Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik müfredat programlarını bilir 2) Matematik öğrenme ve öğretme stillerini bilir. 3) Matematiksel düşünme süreçlerini bilir. 4) Sayılar, geometri, cebir, istatistik ve olasılık ile ilgili yapılmış araştırmaları takip eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Matematik müfredat programlarının özellikleri; matematik öğretim yöntemleri; matematik öğrenme stilleri; matematiksel düşünme süreçleri; sayılar, geometri, cebir, istatistik-olasılık öğrenme alanları gibi matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik müfredat programları ile ilgili yapılan araştırmalar
2. Hafta
Matematik müfredat programları ile ilgili yapılan araştırmalar
3. Hafta
Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili yapılan araştırmalar
4. Hafta
Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili yapılan araştırmalar
5. Hafta
Matematik öğrenme stilleri ile ilgili yapılan araştırmalar
6. Hafta
Matematiksel düşünme süreçleri ile ilgili yapılan araştırmalar
7. Hafta
Matematiksel düşünme süreçleri ile ilgili yapılan araştırmalar
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Sayılar öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
10. Hafta
Sayılar öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
11. Hafta
Geometri öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
12. Hafta
Geometri öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
13. Hafta
Cebir öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
14. Hafta
İstatistik-olasılık öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Clements, M.A.K., Bishop, A., Keitel-Kreidt, C., Kilpatrick, J., Leung, F.K.-S. (Eds.) (2013). Third International Handbook of Mathematics Education. Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
5
60
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
20
20
Makale Sunuşu
1
10
10
Toplam İş Yükü
155
Toplam İş Yükü / 30
5,16
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ