Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR MATE645 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik müfredat programlarını bilir
2) Matematik öğrenme ve öğretme stillerini bilir.
3) Matematiksel düşünme süreçlerini bilir.
4) Sayılar, geometri, cebir, istatistik ve olasılık ile ilgili yapılmış araştırmaları takip eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematik müfredat programlarının özellikleri; matematik öğretim yöntemleri; matematik öğrenme stilleri; matematiksel düşünme süreçleri; sayılar, geometri, cebir, istatistik-olasılık öğrenme alanları gibi matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik müfredat programları ile ilgili yapılan araştırmalar
2. Hafta Matematik müfredat programları ile ilgili yapılan araştırmalar
3. Hafta Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili yapılan araştırmalar
4. Hafta Matematik öğretim yöntemleri ile ilgili yapılan araştırmalar
5. Hafta Matematik öğrenme stilleri ile ilgili yapılan araştırmalar
6. Hafta Matematiksel düşünme süreçleri ile ilgili yapılan araştırmalar
7. Hafta Matematiksel düşünme süreçleri ile ilgili yapılan araştırmalar
8. Hafta Vize
9. Hafta Sayılar öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
10. Hafta Sayılar öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
11. Hafta Geometri öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
12. Hafta Geometri öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
13. Hafta Cebir öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi.
14. Hafta İstatistik-olasılık öğrenme alanında matematik eğitimi ile ilgili konularda yapılan güncel araştırmaların, geliştirilen modellerin ve teorilerin incelenmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARClements, M.A.K., Bishop, A., Keitel-Kreidt, C., Kilpatrick, J., Leung, F.K.-S. (Eds.) (2013). Third International Handbook of Mathematics Education. Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Makale Sunuşu11010
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2  X   X    
P3        X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8        X
P9      X  
P10  X