Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİ II MATE644 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilgisayar cebiri sistemlerini bilirler
2) Bilgisayar cebir sistemleri ile ilgili uygulamalar yaparlar.
3) Maple cebir sistemini kullanarak yapısalcı matematik öğretim yaklaşımına uygun uygulamalar yapar.
4) Bilgisayar cebir sistemlerini kullanarak modellemeler yapar.
5) Bilgisayar cebiri sistemlerini kullanarak proje çalışmaları yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematik öğrenme ve öğretmede Bilgisayar Cebiri Sistemleri. Maple Bilgisayar Cebiri sisteminde yapısalcı matematik öğretim yaklaşımı. Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller ve proje çalışmaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilgisayar Cebiri Sistemleri
2. Hafta Bilgisayar Cebiri Sistemleri
3. Hafta Bilgisayar Cebiri Sistemleri
4. Hafta Matematik öğrenme ve öğretmede Bilgisayar Cebiri Sistemleri
5. Hafta Matematik öğrenme ve öğretmede Bilgisayar Cebiri Sistemleri
6. Hafta Maple Bilgisayar Cebiri sisteminde yapısalcı matematik öğretim yaklaşımı
7. Hafta Maple Bilgisayar Cebiri sisteminde yapısalcı matematik öğretim yaklaşımı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller
10. Hafta Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller
11. Hafta Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller
12. Hafta Bilgisayar cebiri sistemlerinde proje çalışmaları
13. Hafta Bilgisayar cebiri sistemlerinde proje çalışmaları
14. Hafta Bilgisayar cebiri sistemlerinde proje çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum
Fey, J. T. (2003). Computer Algebra Systems in Secondary School Mathematics Education. Reston, VA : NCTM
Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education: Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers
Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Makale Sunuşu11010
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2          X
P3  X   X   X   X   X
P4    X   X   X   X
P5    X   X   X   X
P6    X   X   X   X
P7         
P8         
P9    X   X   X   X
P10