DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgisayar cebiri sistemlerini bilirler 2) Bilgisayar cebir sistemleri ile ilgili uygulamalar yaparlar. 3) Maple cebir sistemini kullanarak yapısalcı matematik öğretim yaklaşımına uygun uygulamalar yapar. 4) Bilgisayar cebir sistemlerini kullanarak modellemeler yapar. 5) Bilgisayar cebiri sistemlerini kullanarak proje çalışmaları yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Matematik öğrenme ve öğretmede Bilgisayar Cebiri Sistemleri. Maple Bilgisayar Cebiri sisteminde yapısalcı matematik öğretim yaklaşımı. Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller ve proje çalışmaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bilgisayar Cebiri Sistemleri | 2. Hafta | Bilgisayar Cebiri Sistemleri | 3. Hafta | Bilgisayar Cebiri Sistemleri | 4. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretmede Bilgisayar Cebiri Sistemleri | 5. Hafta | Matematik öğrenme ve öğretmede Bilgisayar Cebiri Sistemleri | 6. Hafta | Maple Bilgisayar Cebiri sisteminde yapısalcı matematik öğretim yaklaşımı | 7. Hafta | Maple Bilgisayar Cebiri sisteminde yapısalcı matematik öğretim yaklaşımı | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller | 10. Hafta | Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller | 11. Hafta | Bilgisayar cebiri sistemlerinde modeller | 12. Hafta | Bilgisayar cebiri sistemlerinde proje çalışmaları | 13. Hafta | Bilgisayar cebiri sistemlerinde proje çalışmaları | 14. Hafta | Bilgisayar cebiri sistemlerinde proje çalışmaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Alexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum Fey, J. T. (2003). Computer Algebra Systems in Secondary School Mathematics Education. Reston, VA : NCTM Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education: Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 20 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 155 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |