Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE SON GELİŞMELER MATE642 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Merve Koştur
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik eğitimindeki son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar.
2) Matematik eğitiminin gelişim süreçlerini bilirler.
3) Matematik öğrenme ve öğretme süreçlerini bilirler.
4) Matematik öğrenme ve öğretme süreçlerinin gelişimini bilirler.
5) Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkilerini bilirler.
6) Teknolojik gelişmeleri bilir.
7) Teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkilerini bilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematik öğretiminde son gelişmeler, matematik öğrenme ve öğretme süreçleri, kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri ile ilgili gelişmeler, teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkileri ile ilgili gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik eğitiminin gelişimi
2. Hafta Matematik öğrenme ve öğretme süreçleri
3. Hafta Matematik öğrenme ve öğretme süreçleri
4. Hafta Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri
5. Hafta Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri ile ilgili gelişmeler
6. Hafta Kültürlerin matematik eğitimindeki yeri ve etkileri ile ilgili gelişmeler
7. Hafta Teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkileri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Teknolojik gelişmelerin matematik eğitimi üzerindeki etkileri
10. Hafta Matematik eğitiminde teknolojinin kullanımına yönelik gelişmeler
11. Hafta Matematik eğitiminde teknolojinin kullanımına yönelik gelişmeler
12. Hafta Matematik öğretiminde son gelişmeler
13. Hafta Matematik öğretiminde son gelişmeler
14. Hafta Matematik eğitiminde yapılan araştırmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlexander, P. & Winne, P., (ed) (2006). Handbook of educational psychology. Mahwah, N.J. : Erlbaum
Bishop, A. (2009). Mathematics education : major themes in education. UK: Routledge
Greer, B. (2009). Culturally Responsive Mathematics Education.
Gutierrez, A. & Boero, P. (ed.) (2006). Handbook of Research on the Psychology of Mathematics Education : Past, Present and Future. Rotterdam : Sense Publishers
Lyn D. (ed.) (2008). Handbook of International Research in Mathematics Education. New York : Routledge (2nd ed.)
Watson, A. & Winbou, P., (2008). New Directions for Situated Cognition in Mathematics Education. New York : Springer.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Makale Sunuşu11010
Toplam İş Yükü155
Toplam İş Yükü / 305,16
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X            
P2    X   X   X     X   X
P3  X   X     X   X   X   X
P4      X   X     X   X
P5      X   X       X
P6      X   X     X   X
P7    X       X    
P8            X   X
P9      X   X     X   X
P10              X