DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Geometri kavramlarını, teoremlerini ve öğretme yöntemlerini bilir. 2) Geometri kavramlarını, teoremlerini ve öğretme yöntemlerini bilir. Geometride ispat ve öğretme yöntemlerini bilir.
3) Geometri kavramlarını, teoremlerini ve öğretme yöntemlerini bilir. Geometriyi yöntemlerin problem çözme yöntemleri olarak kullanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öklid geometrisinin aksiyomatik yapısı, Öklid aksiyomları. Paralellik aksiyomu ve eşdeğerleri. Riemann Geometrisi (Küresel Geometri), Labochewski geometrisi, Sonlu geometriler, Fano geometrisi.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Geometri tanımı ve Çeşitleri | 2. Hafta | En basit seviyeden en üst seviyeye geometri öğrenme düzeyleri | 3. Hafta | En basit seviyeden en üst seviyeye geometri öğrenme düzeylerinin belirlenmesi | 4. Hafta | En basit seviyeden en üst seviyeye geometri öğrenme düzeyleri için öğretme yöntemlerinin analizi | 5. Hafta | Geometride temel kavramlar ve tanımlara ulaşma süreci | 6. Hafta | Geometride temel kavramlar ve tanımlara ulaşma sürecinde ki yöntemlerin geometrik düşünceyi geliştirmeye etkisi | 7. Hafta | Geometride temel kavramlar ve tanımlara ulaşma sürecinin ki yöntemlerin problem çözme yöntemleri olarak kullanılması | 8. Hafta | Vize | 9. Hafta | Geometride temel teoremler ve ispat yötemleri | 10. Hafta | Geometride temel teoremlere ve ispatlarına ulaşma sürecinde ki yöntemler | 11. Hafta | Geometride temel teoremlere ve ispatlarına ulaşma süreci yöntemlerin geometrik düşünceyi geliştirmeye etkisi | 12. Hafta | Geometride temel teoremlere ve ispatlarına ulaşma sürecinde ki yötemlerin problem çözme yöntemleri olarak kullanılması | 13. Hafta | Geometri öğretiminde teknolojinin kullanılması | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 1 | 15 | 15 | Toplam İş Yükü | | | 153,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,11 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |