DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Adnan Tepecik
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tasarım ve biyomimikri arasındaki ilişkiyi kurar. 2) Alan araştırması yapma 3) Bilgileri analiz etme 4) Makale yazabilme ve uygulama becerisi 5) Hakemli dergilerde araştırmasını yayımlayabilme becerisi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Doğa laboratuvarında, canlıların işleyiş mekanizmalarını inceleyerek tasarıma yansıtılması ve insan hizmetine sunulması konusunda teorik ve uygulamalı çalışmalar yapmak, alan uzmanlığı mekan, sanat ve tasarımda kullanımına ilişkin araştırmalar ve uygulamalar yapmak hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma | 2. Hafta | Müfredatın tanıtılması. | 3. Hafta | Ders konusu ile ilgili kaynak, kitap ve makale taraması. | 4. Hafta | Yaratıcı Kültür Endüstrisinin sanat ve tasarıma etkileri. | 5. Hafta | Sanayi devrimi ve sanat. | 6. Hafta | Konuyla ilgili makale incelemesi. | 7. Hafta | Konuyla ilgili makale incelemesi. | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Makale sunumu. | 10. Hafta | Makale sunumu. | 11. Hafta | Makale sunumu. | 12. Hafta | Uygulama | 13. Hafta | Raporların sunumu ve teslimi | 14. Hafta | Final Haftası. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Artut, S., (2014). Teknoloji-İnsan Birlikteliği. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Benjamin, W., (2004). Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı. İçinde: Pasajlar. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Benyus, J.M., (1997). Biomimicry: Innovation Inspired by Nature. New York: HarpenCollins. Berman, M., (2012). Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor: Modernite Deneyimi. İstanbul: İletişim Yayınları. Capra, F., (2014). Batı Düşüncesinde Dönüm Noktası. İstanbul: İnsan Yayınları. Heidegger, M., (1998). Tekniğe İlişkin Soruşturma. İstanbul: Paradigam Yayınları. Yedekçi, G., (2016). Doğayla Tasarlamak, Biyomimikri ve Geleceğin Mimarlığı. İstanbul: Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 8 | 112 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 4 | 4 | Saha/Alan Araştırması | 1 | 5 | 5 | Seminer (hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Rapor yazma | 1 | 5 | 5 | Uygulama | 2 | 5 | 10 | Makale İnceleme | 10 | 3 | 30 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 12 | 5 | 60 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |