Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYDU GÖRÜNTÜLERİNİN SAYISAL ANALİZİ BİL626 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uydu görüntüleri üzerinde önişleme ve iyileştirme tekniklerini bilir.
2) Uydu görüntülerinin spektral olarak sınıflandırılmasını bilir.
3) Sınıflandırmada kullanılan eğitim alanlarının seçimi ve değerlendirmesi hakkında bilgi sahibidir.
4) Güdümlü ve güdümlü olmayan sınıflandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
5) Sayısal değişim tespiti hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIUydu görüntüleri üzerinde önişleme ve iyileştirme,Uydu görüntülerinin spektral sınıflandırılması,Eğitim alanlarının seçimi ve değerlendirmesi,Güdümlü olmayan sınıflandırma yöntemleri (sıralı kümeleme, istatistiksel kümeleme, isodata) ve güdümlü sınıflandırma,Mahalanobis uzaklığı, en büyük benzerlik / Bayes),Sayısal değişim tespiti.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Uydu görüntüleri üzerinde önişleme ve iyileştirme.
2. Hafta Uydu görüntüleri üzerinde önişleme ve iyileştirme.
3. Hafta Uydu görüntülerinin spektral sınıflandırılması.
4. Hafta Uydu görüntülerinin spektral sınıflandırılması.
5. Hafta Eğitim alanlarının seçimi ve değerlendirmesi.
6. Hafta Eğitim alanlarının seçimi ve değerlendirmesi.
7. Hafta Eğitim alanlarının seçimi ve değerlendirmesi.
8. Hafta Ara-sınav
9. Hafta Güdümlü olmayan sınıflandırma yöntemleri (sıralı kümeleme, istatistiksel kümeleme, isodata) ve güdümlü sınıflandırma
10. Hafta Güdümlü olmayan sınıflandırma yöntemleri (sıralı kümeleme, istatistiksel kümeleme, isodata) ve güdümlü sınıflandırma
11. Hafta Mahalanobis uzaklığı, en büyük benzerlik / Bayes).
12. Hafta Mahalanobis uzaklığı, en büyük benzerlik / Bayes).
13. Hafta Sayısal değişim tespiti.
14. Hafta Sayısal değişim tespiti.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Jensen, J., "Introductory Digital Image Processing", 3rd edition, Prentice Hall, (2004).
2. Richards, J.A., & Jia, Xiuping, J., "Remote Sensing Digital Image Analysis: An Introduction", 4th edition, Springer (2005).
3. Lillesand, T., Kiefer, R.W., & Chipman, J., "Remote Sensing and Image Interpretation", 6th edition, Wiley, (2007).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Proje115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık16969
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14444
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü313
Toplam İş Yükü / 3010,43
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X        
P3      X     X
P4  X   X      
P5      X   X   X
P6         
P7         
P8  X     X     X
P9    X      
P10      X   X   X
P11  X   X      
P12  X   X