Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) inceler, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirir ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez)kurma, kavramsallaştırma, işletimselleştirme, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenir. Derste parametrik ve parametrik olmayan istatistik testler aracılığıyla denence testlerinin nasıl yapılacağı PASW yazılımı kullanılarak gösterilmektedir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
daha sonra bildirilecektir.
DERS TANIMI
Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem) gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma teknikleri dersin kapsamı oluşturmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar
2. Hafta
Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma
3. Hafta
Nedensellik
4. Hafta
Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme
5. Hafta
Ölçme
6. Hafta
Deneysel Yöntem ve Betimleme Yöntemi
7. Hafta
İçerik Analizi, Alan Araştırması
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Örneklem Seçme Mantığı
10. Hafta
Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler I
11. Hafta
Çıkarımsal İstatistikler: Parametrik Testler II
12. Hafta
Parametrik Olmayan Testler
13. Hafta
Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi
14. Hafta
Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Acemoglu, D. ve Robinson, J.A. (2006). Economic origins of dictatorship and democracy. Cambridge, NY: Cambridge University Press. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. 4. bs. Sakarya. Anderson, C.A. (2004). An update on the effects of playing violent video games. Journal of Adolescence, 27, 113-122. Babbie, E. (2001). The practice of social research. 9th ed. Belmont, CA: Wadsworth. Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth. Berelson, B. (1952). Content analysis in communications research. Glencoe, IL: The Free Press. Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi. Creswell, J.W. (2009). Research design: HAFTAuantitative, HAFTAualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS. 2nd ed. London: Sage.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Diğer,Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
daha sonra bildirilecektir.
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
14
3
42
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
8
3
24
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
40
40
Toplam İş Yükü
287
Toplam İş Yükü / 30
9,56
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ