DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kariyer gelişimini dinamik bir süreç olarak ele alır, 2) Yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecekyaklaşım ve yardım hizmetlerini bilir, 3) Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejileri bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bireyin ve iş yaşamının sürekli ve öngörülemez bir şekilde değişimine dayalı olarak kariyer gelişiminin dinamik bir süreç olarak ele alınması; yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecek yaklaşım ve yardım hizmetleri; eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | 2. Hafta | Yaşam boyu rehberlik bakış açısı | 3. Hafta | Yaşam boyu gelişimde meslekler | 4. Hafta | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşam boyu rehberlik çalışmaları | 5. Hafta | 21.yüzyıl için kariyer rehberliği | 6. Hafta | Destekleyici kariyer rehberliği hizmetleri | 7. Hafta | Yaşam boyu kariyer gelişiminde yaklaşım ve yardım hizmetleri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Okullarda kariyer rehberliği | 10. Hafta | Okulda/eğitimde tutunmayı destekleme | 11. Hafta | Okul dışı kariyer rehberliği destek uygulamaları | 12. Hafta | Eğitimden kopanları destekleyici uygulamalar | 13. Hafta | Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler | 14. Hafta | Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Zorunlu Kaynaklar Niles, S. G.,& Harris-Bowlsbey, J. (2013). 21. yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri.Ankara: Nobel. Özyürek, R. (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları: Çocuk ve ergenler için kariyer rehberliği uygulamaları. Ankara: Nobel. Yaşam boyu rehberlik Politikaları: Yürütülmekte olan Çalışma,Avrupa Yaşam Boyu Rehberlik Politika Ağı 2009?10 çalışması ile ilgili bir rapor. Önerilen Kaynaklar Amundson N.E.,Poehnell G., & Pattern M. (2005). Mesleki teleskop: Kendine ve etrafa bakmak, karar vermek (Çev. Fidan Korkut Owen). Ankara: Anı
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |