Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YAŞAM BOYU KARİYER GELİŞİMİ RPSD496 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kariyer gelişimini dinamik bir süreç olarak ele alır,
2) Yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecekyaklaşım ve yardım hizmetlerini bilir,
3) Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejileri bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBireyin ve iş yaşamının sürekli ve öngörülemez bir şekilde değişimine dayalı olarak kariyer gelişiminin dinamik bir süreç olarak ele alınması; yaşam boyu kariyer gelişimi konusunda benimsenecek yaklaşım ve yardım hizmetleri; eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Yaşam boyu rehberlik bakış açısı
3. Hafta Yaşam boyu gelişimde meslekler
4. Hafta Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşam boyu rehberlik çalışmaları
5. Hafta 21.yüzyıl için kariyer rehberliği
6. Hafta Destekleyici kariyer rehberliği hizmetleri
7. Hafta Yaşam boyu kariyer gelişiminde yaklaşım ve yardım hizmetleri
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Okullarda kariyer rehberliği
10. Hafta Okulda/eğitimde tutunmayı destekleme
11. Hafta Okul dışı kariyer rehberliği destek uygulamaları
12. Hafta Eğitimden kopanları destekleyici uygulamalar
13. Hafta Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler
14. Hafta Eğitim ve endüstri kurumlarında uygulanabilecek stratejiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu Kaynaklar
Niles, S. G.,& Harris-Bowlsbey, J. (2013). 21. yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri.Ankara: Nobel. Özyürek, R. (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları: Çocuk ve ergenler için kariyer rehberliği uygulamaları. Ankara: Nobel.
Yaşam boyu rehberlik Politikaları: Yürütülmekte olan Çalışma,Avrupa Yaşam Boyu Rehberlik Politika Ağı 2009?10 çalışması ile ilgili bir rapor.
Önerilen Kaynaklar
Amundson N.E.,Poehnell G., & Pattern M. (2005). Mesleki teleskop: Kendine ve etrafa bakmak, karar vermek (Çev. Fidan Korkut Owen). Ankara: Anı
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18