Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKULLARDA YAŞAM KARİYERİ GELİŞİMİ RPSD495 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrencilerin gelişim özellikleri ve görevlerini bilir
2) Öğrencilerin karşılaşabilecekleri yaşam olaylarına, yaşam mekanlarına ve rollerine hazırlanmalarını destekleyecek RPD müdahale programlarını gelişim düzeylerine göre planlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÖğrencilerin gelişim özellikleri ve görevlerine uygun olarak karşılaşabilecekleri yaşam olaylarına, yaşam mekanlarına ve rollerine hazırlanmalarını destekleyecek RPD müdahale programlarının lanlanması ve uygulanması; kariyer görüşmesi planlama ve uygulama, grup programları hazırlama.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dersin amaç ve hedefleri
2. Hafta Kariyer müdahaleleri ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta Kariyer gelişiminde kişisel-psikolojik faktörler, sosyo-ekonomik yapı ve cinsiyet faktörü
4. Hafta Okul Öncesinde Kariyer Gelişimi
5. Hafta Okul Öncesinde Uygulama Örneklerinin İncelenmesi
6. Hafta İlköğretimde Kariyer Gelişimi
7. Hafta İlköğretimde Uygulama Örneklerinin İncelenmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Ortaöğretimde Kariyer Gelişimi
10. Hafta Ortaöğretimde Uygulama Örneklerinin İncelenmesi
11. Hafta Yükseköğretimde Kariyer Gelişimi
12. Hafta Yükseköğretimde Uygulama Örneklerinin İncelenmesi
13. Hafta Proje Çalışması
14. Hafta Proje Çalışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARZorunlu Kaynaklar
1. Niles, S. G.,& Harris-Bowlsbey, J. (2013). 21. yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
2. Özyürek, R. (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları: Çocuk ve ergenler için kariyer rehberliği uygulamaları. Ankara: Nobel.

Seçmeli Kaynaklar
1. Amundson N.E.,Poehnell G., & Pattern M. (2005). Mesleki teleskop: Kendine ve etrafa bakmak, karar vermek (
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2  X   X
P3  X   X
P4   
P5  X   X
P6   
P7    X
P8   
P9    X
P10   
P11    X
P12   
P13    X
P14   
P15   
P16    X
P17    X
P18    X