Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DEZAVANTAJLI GRUPLARLA KARİYER DANIŞMANLIĞI RPSD487 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kariyer danışmanlığı sürecini farklı dezavantajlı birey ve grup özelliklerine göre değerlendirir.
2) Farklı potansiyel ve gereksinimlere sahip birey ve gruplara yönelik kariyer danışmanlığı sürecini yapılandırmaya ilişkin yaklaşım, teknik, ölçme araçları ve değerlendirme süreçlerini bilir
3) En az bir dezavantaj durumuna göre kariyer danışmanlığı programını hazırlar ve yürütür.
4) Dezavantajlı gruplarda kariyer danışmanlığı süreçlerini yapılandırırken etik ve yasal ilkelere uygun davranır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIToplumda dezavantajlı durumda olan, azınlık ve farklı özellikleri olan gruplara (örneğin göçmenler, özürlüler, hükümlüler, emekliler vd.) yönelik olarak yapılacak bireysel ve grupla kariyer müdahale programları hazırlama ve uygulama konusunda bilgi, beceri ve tutum kazanma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş-Ders tanıtımı
2. Hafta Kariyer danışmanlığı kuramları ve yaşamboyu öğrenme ve dezavantajlılık-fırsat eşitsizliği
3. Hafta Kariyer danışmanlığı-gelişimsel süreçler ve bireysel farklılıklar
4. Hafta Kariyer danışmanlığı-bireysel farklılıklar-engellilik
5. Hafta Kariyer danışmanlığı-yaşamsal değişimler-emeklilik
6. Hafta Kariyer danışmanlığı-yaşamsal zorluklar-hükümlülük-göçmenlik
7. Hafta Kariyer danışmanlığı-sosyal sorunlar-ayırımcılık-azınlıklar-toplumsal cinsiyet eşitsizliği
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Dezavantajlı birey ve gruplar için kariyer danışmanlığı müdahale program hazırlama ilke ve teknikleri
10. Hafta Dezavantajlı birey ve gruplar için kariyer danışmanlığı müdahale programlarının değerlendirilmesi ve etik ilke ve süreçler
11. Hafta Dezavantajlı birey ve gruplar için kariyer müdahale programlarının hazırlanması
12. Hafta Dezavantajlı birey ve gruplar için kariyer müdahale programlarının hazırlanması
13. Hafta Dezavantajlı birey ve gruplar için kariyer müdahale programlarının hazırlanması
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAREverett-Murphy, K., Steyn, K., Mathews, C., Petersen, Z., Odendaal, H., Gwebushe, N., & Lombard, C. (2010). The effectiveness of adapted, best practice guidelines for smoking cessation counseling with disadvantaged, pregnant smokers attending public sector antenatal clinics in Cape Town, South Africa. Acta obstetricia et gynecologica Scandinavica, 89(4), 478-489.
Kowitz, G. T. (1969). Counseling the disadvantaged youth. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
McGrew, J. M. (1971). Counseling the disadvantaged child: A practice in search of a rationale. The School Counselor, 18(3), 165-176.
Olszewski?Kubilius, P. M., & Scott, J. M. (1992). An investigation of the college and career counseling needs of economically disadvantaged, minority gifted students. Roeper Review, 14(3), 141-148.
Yeşilyaprak, B. (2016). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Nobel.
Sarf, R. (2016). Kariyer gelişim kuramları ve kariyer danışmanlığı ve kariyer danışmasına uygulanması. Ankara: Pegem.
http://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_07/29122004_mte_stareji_belgesi_2014_2018_1.pdf
https://www.csgb.gov.tr/media/1771/leylaalp.pdf
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev220
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3      X  
P4  X   X   X   X
P5       
P6  X      
P7  X      
P8       
P9  X   X   X   X
P10       
P11       
P12       
P13       
P14  X   X   X   X
P15  X   X   X   X
P16       
P17      X  
P18