Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİSAYAR DESTEKLİ KARİYER DANIŞMANLIĞI SİSTEMLERİ RPSD485 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kariyer danışmanlığında bilgisayar/internet temelli müdahale araçlarını kullanabilir
2) Çalıştığı hedef kitleye uygun bilgisayar temelli müdahale araçlarını tanımlar
3) Eğitim kademelerine göre kariyer karar verme araçlarını uygunluk, kullanışlılık ve bilimsellik kriterleri çerçevesinde seçer
4) Kariyer danışmanlığı alanında geliştirilecek yeni bilgisayar destekli araçlar hakkında bilimsel dayanaklı fikirler üretir
5) Ulusal ve uluslararası düzeyde kullanılan araçlar hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIİnternet üzerinden hizmet sunan yerli ve yabancı bilgi sistemleri ile bilgisayar tabanlı kariyer danışmanlığı programları; bu sistemlerin değerlendirilmesi, sistemlerin sahip olması gereken standartlar, sistemlerin etik standartlar çerçevesinde kullanılması konusunda bilgi ve beceri geliştirilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri
2. Hafta Kariyer danışmanlığında teknoloji kullanımının yeri ve kullanımına duyulan ihtiyacın değerlendirilmesi
3. Hafta Kariyer danışmanlığında teknoloji kullanımı, güncel ihtiyaçlar, talepler ve sorunlar
4. Hafta Kariyer karar verme süreçlerinde bilgisayar temelli müdahale yöntemleri ve etkililiği (makale inceleme)
5. Hafta Kariyer karar verme süreçlerinde bilgisayar temelli müdahale yöntemleri ve etkililiği (makale inceleme)
6. Hafta Kariyer karar verme süreçlerinde bilgisayar temelli müdahale yöntemleri ve etkililiği (makale inceleme)
7. Hafta Kariyer karar verme süreçlerinde bilgisayar temelli müdahale yöntemleri ve etkililiği (makale inceleme)
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Program örneklerinin incelenmesi (Ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi)
10. Hafta Program örneklerinin incelenmesi (Ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi)
11. Hafta Program örneklerinin incelenmesi (Ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi)
12. Hafta Proje sunumları (Tasarım sunumları)
13. Hafta Proje sunumları (Tasarım sunumları)
14. Hafta Proje sunumları (Tasarım sunumları)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFowkes, K. M. & McWhirter, E. H. (2007) Evaluation of Computer-Assisted Career Guidance in Middle and Secondary Education Settings: Status, Obstacles, and Suggestions. Journal of Career Assessment, 15(3), pp. 388-400.
Gati, I. (1994). Computer-assisted career counseling: Dilemmas, problems, and possible solutions. Journal of Counseling and Development, 73, 51?56.
Gati, I., Saka, N., & Krausz, M. (2001). ?Should I use a computer-assisted career guidance system??: It depends on where your career decision-making difficulties lie. British Journal of Guidance and Counselling, 29, 301?321.
Gati, I., Kleiman, T., Saka, N., & Zakai, A. (2003). Perceived benefits of using an internet-based interactive career planning system. Journal of Vocational Behavior, 62, 272?286.
Gati, I., Gadassi, R., & Shemesh, N. (2006). The predictive validity of a computer-assisted career decision-making system: A six-year follow-up. Journal of Vocational Behavior, 68, 205?219.
Gati, I., Peretz, L.A. (2011). Internet-Based Self-Help Career Assessments and Interventions: Challenges and Implications for Evidence-Based Career Counseling. Journal of Career Assessment, 19(3), 259-273.
Grupe, F. H. (2002). An Internet-based expert system for selecting an academic major: www. MyMajors.com. Internet and Higher Education, 5, 333?344
Harris-Bowlsbey, J.,& Sampson, J. P. (2001). Computer-based career planning systems: Dreams and realities. The Career Development Quarterly, 49, 250?260.
Harris-Bowlsbey, J.,& Sampson, J. (2005). Use of technology in delivering career services worldwide. Career Development Quarterly, 54, 48?56.
Kleiman, T.,& Gati, I. (2004). Challenges of Internet-based assessment: Measuring career decisionmaking difficulties. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 37, 41?55.
Sampson, J. P., Jr. (1983). An integrated approach to computer applications in counseling psychology. The Counseling Psychologist, 11, 65-74.
Sampson, J. P., Jr. (1984). Maximizing the effectiveness of computer applications in counseling and human development: The role of research and implementation strategies. Journal of Counseling and Development, 63, 187-191.
Sampson, J. P., Jr., Peterson, G. W., & Reardon, R. C. (1989). Counselor intervention strategies for computer-assisted career guidance: An information-processing approach. Journal of Career Development, 16, 139-154.
Sampson, J. P., Jr., Reardon, R. C., & Lenz, J. G. (1991). Computer-assisted career guidance systems: Improving the design and use of systems. Journal of Career Development, 17, 185-194
Önerilen Kaynaklar:
Boer, P. M. (2001). Careercounselingoverthe Internet: An emerging model fortrustingandrespondingtoonlineclients.Mahwah, NJ: Lawrence ErlbaumAssociates, Inc
Harris-Bowlsbey, J.,Riley-Dikel, M., &Sampson, J. P. (Eds.). (2002). The Internet: A toolforcareerplanning (2nd ed.). Tulsa, OK: NationalCareer Development Association.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Tartışma,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje160
Makale Sunuşu440
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1        X  
P2  X     X     X
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9      X   X  
P10         
P11  X   X   X   X   X
P12         
P13      X   X  
P14  X         X
P15  X     X     X
P16         
P17         
P18