Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK RPSD474 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültürün insan, aile ve ana-babalık ile ilişkisini tartışır.
2) Türk aile yapısı ve çocuk yetiştirme konularında bilgi sahibi olur.
3) Göç ve aile üzerinde değerlendirmeler hakkında bilgi sahibi olur.
4) Aile ve çocuklar bağlamında bir konuyu çok yönlü olarak değerlendirir ve sunar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür Bağlamında İnsan ve Aile
2. Hafta Gelişim Ortamı ve Aile
3. Hafta Tarih boyunca Türk Ailesi ve Aile çeşitleri
4. Hafta Aile Kuramları
5. Hafta Aile Kuramları
6. Hafta Türk Aile Yapısı
7. Hafta Çocuğun Değeri ve Aile
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Ana-babalık ve çocuk yetiştirme
10. Hafta Aile İçi İlişkiler
11. Hafta Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Aileler
12. Hafta Göç ve Kültürleşmede Aile Değişimi ve Ana-Babalık
13. Hafta Hukuki düzenlemeler çerçevesinde Ana-baba çocuk ilişkisi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi, Kültürel psikoloji. İstanbul: Koç
Güler Yıldız, T. (2014). Anne ve Baba eğitimi. Ankara: Pegem.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10       
P11        X
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17        X
P18