DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültürün insan, aile ve ana-babalık ile ilişkisini tartışır. 2) Türk aile yapısı ve çocuk yetiştirme konularında bilgi sahibi olur. 3) Göç ve aile üzerinde değerlendirmeler hakkında bilgi sahibi olur. 4) Aile ve çocuklar bağlamında bir konuyu çok yönlü olarak değerlendirir ve sunar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kültür Bağlamında İnsan ve Aile | 2. Hafta | Gelişim Ortamı ve Aile | 3. Hafta | Tarih boyunca Türk Ailesi ve Aile çeşitleri | 4. Hafta | Aile Kuramları | 5. Hafta | Aile Kuramları | 6. Hafta | Türk Aile Yapısı | 7. Hafta | Çocuğun Değeri ve Aile | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Ana-babalık ve çocuk yetiştirme | 10. Hafta | Aile İçi İlişkiler | 11. Hafta | Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Aileler | 12. Hafta | Göç ve Kültürleşmede Aile Değişimi ve Ana-Babalık | 13. Hafta | Hukuki düzenlemeler çerçevesinde Ana-baba çocuk ilişkisi | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi, Kültürel psikoloji. İstanbul: Koç Güler Yıldız, T. (2014). Anne ve Baba eğitimi. Ankara: Pegem. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |