Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ RPSD473 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarını tanımlar.
2) Çocuklarda cinsiyet algısının gelişimini bilir.
3) Toplumsal cinsiyet kavramının yaşamın farklı alanlarına etkileri hakkında farkındalık kazanır.
4) Toplumsal cinsiyet kavramını farklı bağlamlarda değerlendirir.
5) Toplumsal cinsiyet eşitliğine dayalı politika ve çalışmaları açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders İçeriği, İşleyiş Yöntemi, Kaynaklar Ve Değerlendirme ile İlgili Bilgilendirme
2. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Temel Kavramlar
3. Hafta Toplumsal Cinsiyet Kuramları
4. Hafta Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargılar, Önyargılar ve Ayrımcılık
5. Hafta Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet algısının gelişimi
6. Hafta Cinsiyet ve cinsiyet rollerinin farklı bağlamlarda ele alınışı
7. Hafta Kadınlar ve erkekler gerçekten farklı mıdır?
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliği
10. Hafta Ailede toplumsal cinsiyet eşitsizliği
11. Hafta Siyaset ve iş yaşamında Toplumsal cinsiyet eşitsizliği
12. Hafta Dünyada ve Türkiye?de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikaları ve çalışmalar
13. Hafta Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasında PDR hizmetleri
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDökmen, Z.Y. (2010). Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar. İstanbul: Remzi
Donovan, J. (1999). Feminist Teori. İstanbul: İletişim.
Tan, M., Ecevit, Y., Sancar, S. (2007) Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş. İstanbul: TÜSİAD.
Sancar, S. (2008). Erkeklik: İmkansız İktidar. İstanbul: Metis Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5      X   X   X
P6        X   X
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16          X
P17         
P18