Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜRE DUYARLI AİLE DANIŞMANLIĞI RPSD472 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür ile ilgili temel kavramları bilir.
2) Kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinliklerini kavrar.
3) Kültüre duyarlı aile psikolojik danışmanlığı sürecini ve becerilerini açıklar.
4) Kültüre duyarlı aile psikolojik danışmanlığı temel kavramlarını kavrar.
5) Kültüre duyarlı aile psikolojik danışmanlığının işlevini ve sürecini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERPsikolojik Danışma Kuramları Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri Aile Danışmanlığı
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta Kültür ve çok kültürlülük
3. Hafta Kültür, benlik ve bireycilik-toplulukçuluk
4. Hafta Birey-aile-kültür ilişkisi
5. Hafta Kültür ve aile psikolojik danışmanlığı
6. Hafta Çok kültürlülük kuramları ve uygulamaları
7. Hafta Kültüre duyarlı aile psikolojik danışmanlığında terapötik süreç
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kültür perspektifinden psikanalitik aile danışması
10. Hafta Kültür perspektifinden yaşantısal/insancıl aile danışması
11. Hafta Kültür perspektifinden stratejik aile danışması
12. Hafta Kültür perspektifinden bilişsel-davranışçı aile danışması
13. Hafta Kültür perspektifinden postmodern yaklaşımlar
14. Hafta Farklı aile tipleriyle çalışma, çocuk merkezli aile danışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAxelson, J. A. (1999). Counseling and development in a multicultural society (3rd Ed.). Pacific Grove: Brooks/Cole.
Gladding, S.T. (2012). Aile Terapisi Tarihi, Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği.
Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview (7th ed.). Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole.
Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi-kültürel psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Kurter, F ve Mattis, J. (2015). Türkiye?de uygulamacıların gözüyle psikolojik danışmada kültüre duyarlı olma içinde (s. 362-385) İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
Matsumoto, D. (2001). The handbook of culture and psychology. New York: Oxford University Press.
Nazlı, S. (2012). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Özgüven, İ. E.(2000). Evlilik ve Aile Terapisi. Ankara: Pdrem Yayınları.
Pedersen, P. B., & Ivey, A. (1993). Culture-centered counseling and interviewing skills. A practice guide. London: Praeger Publishers.
Sue, D. W., Ivey, A. E., & Pedersen, P. B. (1996). A theory of multicultural counseling and therapy. California: Brooks/Cole Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11010
Makale İnceleme10220
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü137
Toplam İş Yükü / 304,56
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X
P4    X   X   X   X
P5         
P6    X   X   X   X
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18