Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BOŞANMA VE BOŞANMA ARABULUCULUĞU RPSD470 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Boşanma ve boşanma sonrası uyum süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Boşanmanın tüm aile üyeleri üzerindeki etkilerini bilir.
3) Boşanma arabuluculuğu uygulama modellerini fark eder.
4) Boşanma arabuluculuğu temel becerilerini uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERPsikolojik Danışma İlke ve Teknikleri Aile Danışmanlığı Meslek Etiği ve Yasal Konular
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta Evlilik ve boşanma
3. Hafta Boşanmanın aile üyeleri ve çocuk/çocuklar üzerindeki etkileri
4. Hafta Ebeveyne yabancılaşma sendromu, Ortak velayet
5. Hafta Evlilik yaşantısı ve boşanma sürecinde aile içi şiddet
6. Hafta Boşanmalarda hukuksal süreç
7. Hafta Arabuluculuğun tarihi gelişimi ve Türkiye?de durum, Dünya?da arabuluculuk uygulamaları
8. Hafta Vize haftası
9. Hafta Boşanma arabuluculuğu
10. Hafta Boşanma arabuluculuğu uygulama modelleri
11. Hafta Boşanma arabuluculuğunda etik
12. Hafta Boşanma sonrası uyum sürecinde aile üyeleriyle psikolojik danışma
13. Hafta Boşanma sonrası uyum sürecinde çocuk/çocuklarla psikolojik danışma
14. Hafta Vaka inceleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBenedek, E. ve Brown, C. (1997). Boşanma ve çocuğunuz. (S. Katlan, Çev.). Ankara: HYB.
Cohen, H. (2008). Her konuyu müzakere edebilirsiniz. (Ş. Cüceloğlu, Çev.). İstanbul: Sistem.
Duvall, E. M. (1977). Marriage and family development. Philadelphia: J. B. Lippincott.
Gençcan, Ö.U. (2010). Boşanma, tazminat ve nafaka hukuku. Ankara: Yetkin Yayınları.
Karip, E. (2003). Çatışma yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Özgüven, İ.E. (2001). Kişiler arası iletişim: Ailede iletişim ve yaşam. Ankara: PDREM Yayınları.
Öztürk, M. (2008). Boşanmış ailelerde çocuk. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Şen, B. (2015). Boşanma arabuluculuğu. Ankara: Nobel Akademik.
Yavuzer, H. (2004). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Yörükoğlu, A. (1997). Aile ve çocuk. İstanbul: Özgür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1        X
P2  X   X   X  
P3  X   X   X   X
P4        X
P5  X   X     X
P6        X
P7       
P8        X
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18