Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Boşanma ve boşanma sonrası uyum süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2) Boşanmanın tüm aile üyeleri üzerindeki etkilerini bilir. 3) Boşanma arabuluculuğu uygulama modellerini fark eder. 4) Boşanma arabuluculuğu temel becerilerini uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri
Aile Danışmanlığı
Meslek Etiği ve Yasal Konular
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta
Evlilik ve boşanma
3. Hafta
Boşanmanın aile üyeleri ve çocuk/çocuklar üzerindeki etkileri
4. Hafta
Ebeveyne yabancılaşma sendromu, Ortak velayet
5. Hafta
Evlilik yaşantısı ve boşanma sürecinde aile içi şiddet
6. Hafta
Boşanmalarda hukuksal süreç
7. Hafta
Arabuluculuğun tarihi gelişimi ve Türkiye?de durum, Dünya?da arabuluculuk uygulamaları
8. Hafta
Vize haftası
9. Hafta
Boşanma arabuluculuğu
10. Hafta
Boşanma arabuluculuğu uygulama modelleri
11. Hafta
Boşanma arabuluculuğunda etik
12. Hafta
Boşanma sonrası uyum sürecinde aile üyeleriyle psikolojik danışma
13. Hafta
Boşanma sonrası uyum sürecinde çocuk/çocuklarla psikolojik danışma
14. Hafta
Vaka inceleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Benedek, E. ve Brown, C. (1997). Boşanma ve çocuğunuz. (S. Katlan, Çev.). Ankara: HYB. Cohen, H. (2008). Her konuyu müzakere edebilirsiniz. (Ş. Cüceloğlu, Çev.). İstanbul: Sistem. Duvall, E. M. (1977). Marriage and family development. Philadelphia: J. B. Lippincott. Gençcan, Ö.U. (2010). Boşanma, tazminat ve nafaka hukuku. Ankara: Yetkin Yayınları. Karip, E. (2003). Çatışma yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. Özgüven, İ.E. (2001). Kişiler arası iletişim: Ailede iletişim ve yaşam. Ankara: PDREM Yayınları. Öztürk, M. (2008). Boşanmış ailelerde çocuk. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Şen, B. (2015). Boşanma arabuluculuğu. Ankara: Nobel Akademik. Yavuzer, H. (2004). Ana-baba ve çocuk. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yörükoğlu, A. (1997). Aile ve çocuk. İstanbul: Özgür.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ