Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AİLE İÇİ ŞİDDET RPSD467 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Aile yapısı ve işlevsel olmayan aile örüntülerini tanımlar.
2) Aile içi şiddet türleri ve belirtilerini tanır.
3) Aile içi şiddetin neden ve sonuçlarını, yaygınlığı tanımlar.
4) Aile içi şiddeti önlemede birincil, ikincil, üçüncül tedbirleri ayırt eder.
5) Şiddet mağduru aile üyesine destek verecek uygulamaları tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİnsan İlişkileri ve İletişim Ana Baba Eğitimi Aile İçi İlişkiler ve İletişim
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ? Giriş
2. Hafta Aile Kuramları (Yapısal, Stratejik, Sistemik Aile Modeli)
3. Hafta Aile Kuramları Perspektifinden işlevsel olmayan aile örüntüleri
4. Hafta Aile içi şiddet kavramı, Aile içi şiddetin türleri ve belirtileri
5. Hafta Türkiye?de aile içi şiddetle ilgili araştırmalar, veriler
6. Hafta Aile içi şiddetin nedenleri, sonuçları ve yaygınlığı
7. Hafta Aile içi şiddete zemin hazırlayan etmenler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Aile içi şiddet: Kadına şiddet ve kadın cinayetleri
10. Hafta Aile içi şiddet: Çocuk istismarı
11. Hafta Aile içi şiddeti önlemede birincil, ikincil ve üçüncül tedbirler
12. Hafta Aile içi şiddeti önlemede yasal zeminler
13. Hafta Şiddet mağduru aile üyesiyle çalışmak
14. Hafta Şiddet mağduru ailede çocuğu korumaya yönelik müdahaleler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArmutçu, E. (2008). Medya ve aile içi şiddet. İstanbul: Doğan.
Ayan, S. (2010). Aile ve şiddet, aile içinde çocuğa yönelik şiddet. Ankara: Ütopya.
Büker, S. (2004). Reklamlarda kadına yönelik şiddet. Ankara: Yeni Alan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4    X   X     X
P5  X        
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8        X   X
P9         
P10      X     X
P11        X  
P12         
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18