Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Aile yapısı ve işlevsel olmayan aile örüntülerini tanımlar. 2) Aile içi şiddet türleri ve belirtilerini tanır. 3) Aile içi şiddetin neden ve sonuçlarını, yaygınlığı tanımlar. 4) Aile içi şiddeti önlemede birincil, ikincil, üçüncül tedbirleri ayırt eder. 5) Şiddet mağduru aile üyesine destek verecek uygulamaları tanımlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İnsan İlişkileri ve İletişim
Ana Baba Eğitimi
Aile İçi İlişkiler ve İletişim
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı ? Giriş
2. Hafta
Aile Kuramları (Yapısal, Stratejik, Sistemik Aile Modeli)
3. Hafta
Aile Kuramları Perspektifinden işlevsel olmayan aile örüntüleri
4. Hafta
Aile içi şiddet kavramı, Aile içi şiddetin türleri ve belirtileri
5. Hafta
Türkiye?de aile içi şiddetle ilgili araştırmalar, veriler
6. Hafta
Aile içi şiddetin nedenleri, sonuçları ve yaygınlığı
7. Hafta
Aile içi şiddete zemin hazırlayan etmenler
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Aile içi şiddet: Kadına şiddet ve kadın cinayetleri
10. Hafta
Aile içi şiddet: Çocuk istismarı
11. Hafta
Aile içi şiddeti önlemede birincil, ikincil ve üçüncül tedbirler
12. Hafta
Aile içi şiddeti önlemede yasal zeminler
13. Hafta
Şiddet mağduru aile üyesiyle çalışmak
14. Hafta
Şiddet mağduru ailede çocuğu korumaya yönelik müdahaleler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Armutçu, E. (2008). Medya ve aile içi şiddet. İstanbul: Doğan. Ayan, S. (2010). Aile ve şiddet, aile içinde çocuğa yönelik şiddet. Ankara: Ütopya. Büker, S. (2004). Reklamlarda kadına yönelik şiddet. Ankara: Yeni Alan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ