Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM RPSD466 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Aile yapısı ve etkileşim örüntülerini tanımlar.
2) Etkili iletişim becerilerini (?ben? ? ?biz? dilleri) tanımlar.
3) Ailede etkili iletişim becerilerini açıklar.
4) Eşler arası etkili iletişim ve ebeveyn çocuk etkili iletişimine dair becerileri tanımlar.
5) Aileye yönelik iletişim eğitimi konusunda faydalı bilgi ve becerileri açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİnsan İlişkileri ve İletişim Ana Baba Eğitimi
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ? Giriş- İletişimin tanımı ve türleri
2. Hafta Etkili iletişim becerileri
3. Hafta Aile içi etkileşim örüntüleri ile ilgili kuramsal çerçeve
4. Hafta Aile teorileri, Aile Gelişim Dönemleri
5. Hafta İletişimde roller ve aile içindeki kurallar
6. Hafta Ebeveynlik, kardeşler, evlat edinme, üvey aile, geniş aile
7. Hafta Aile ve Evlilik, Aile ve Boşanma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Aile ve sağlık
10. Hafta Aile içinde iletişim çatışmaları
11. Hafta Aile içi iletişim ve stress
12. Hafta Aile içi iletişimi etkileyen sosyal etmenler
13. Hafta Aile içi zorlu etkileşim örüntülerinin üstesinden gelmek
14. Hafta Aile araştırmalarının geleceği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArslanoğlu, İ. & Duman, E. Z. (2018). İnsan ilişkileri ve iletişim. Ankara: Nobel.
Çağlar, K. (2018). Etkili iletişim stratejileri. Ankara: Adalet.
Güngör-Baran, A. (2004). Türkiye'de Aile İçi İletişim ve İlişkiler Üzerine Bir Model Denemesi. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD)1, 31-42.
Floyd, K., & Morman, M. T. (2014). Widening the family circle: New research on family communication (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Hinde, R. A. & Hinde, J. S. (2017). Aile içi ilişkiler Karşılıklı etkiler (R. Gökdağ, Çev.). Ankara: Sınırsız.
Imber-Black, E. (1999). Aile Sırları. İstanbul: Boyner.
Kayaalp, İ. (2008). Ailede iletişim. Ankara: Elit Kültür.
Koca, E., & Erden, S. (2015). Aile içi sağlıklı iletişim. Ankara. Çamlıca.
Turner, L. H., & West, R. (2013). Perspectives on Family Communication (4th ed.). New York: McGraw Hill.
Yazgan, M. (2017). Aile içi ilişkiler odaklı iletişim. Ankara: Der.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X      
P2         
P3         
P4    X      
P5  X       X   X
P6  X       X   X
P7         
P8    X   X     X
P9         
P10         
P11         
P12          X
P13    X      
P14         
P15         
P16         
P17         
P18