Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Etik yaklaşımın temellerini bilir. 2) Kişisel değerlerin psikolojik danışma sürecine etkisini kavrar. 3) Danışan hakları ve psikolojik danışmanın sorumluluklarını fark eder. 4) Aile psikolojik danışmanlığı alanındaki yasal sorunları bilir. 5) Etiğe uygun karar verme becerisi geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Aile Danışmanlığı
Meslek Etiği ve Yasal Konular
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta
Aile danışmanlığında etik ve yasal konuların yeri ve önemi
3. Hafta
Etik karar alma modellerinin incelenmesi
4. Hafta
Etik karar alma modellerinin incelenmesi
5. Hafta
Etik kodlar ve yasal konular
6. Hafta
Çocuklarla çalışırken ailelere tanınan imtiyazlar ve gücün yönetimi
7. Hafta
Yakın ilişki şiddetinde etik ve yasal konular
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Potansiyel riskli ailelerle çalışırken riskin yönetimi
10. Hafta
Aile danışmanlığında çok kültürlülük temelli konular ve etik
11. Hafta
Vaka çözümleme
12. Hafta
Vaka çözümleme
13. Hafta
Vaka çözümleme
14. Hafta
Vaka çözümleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
American Counseling Association (2014). ACA Code of ethics: As approved by the ACA Government Council. http://www.counseling.org sitesinden 15 Şubat 2018 tarihinde elde edilmiştir. Bryndl E. H. (2001). Marriage and family therapy research: ethical issues and guidelines, The American Journal of Family Therapy, 29(1),1-11. doi:10.1080/01926180126081. Eren Gümüş, A. ve Gümüş, M. A. (2018). Psikolojik danışmada etik ve hukuk. İstanbul: Oniki Levha Yayıncılık. Hecker, L. (Ed.). (2010). Ethics and professional issues in couple and family therapy. New York: Routledge. Herlihy, B., & Corey, G. (2006). ACA ethical standards case book. Alexandria, VA: AACD. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği (2006). Psikolojik danışma ve rehberlik alanında çalışanlar için etik kurallar: Ankara. Turliuc, M. N. (2008). Ethical dimensions in couple and family therapy. Romanian Journal of Bioethics,6(3), 106-113. Türk Ceza Kanunu 2004. http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5237.html?den 15 Şubat 2018 tarihinde elde edilmiştir. Wilcoxon, A.A., Remley, T.P., Gladding, S.T., & Huber, C.H. (2007). Ethical, Legal and Professional Issues in the Practice of Marriage and Family Therapy (4th ed.). New Jersey: Pearson. Zygmond, M. J., & Boorhem, H. (1989). Ethical decision making in family therapy. Family Process,28, 269-280.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
4
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ