Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME RPSD455 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmenin ile ilgili temel kavramları edinir.
2) Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmenin amacını ve önemini kavrar.
3) Yetişkin eğitimini ve hayat boyu öğrenmenin temel ilkelerini ve yaklaşımlarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Öğrenme Teorileri: Pedagoji
3. Hafta Öğrenme Teorileri: Androgoji
4. Hafta Yetişkin Eğitimi Modelleri
5. Hafta Yetişkin Eğitimi Modelleri
6. Hafta Yetişkin Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
7. Hafta Türk Eğitim Sisteminde Yetişkin Eğitimi Uygulamaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yetişkin Eğitiminde Sınırlıklar ve Çözüm Önerileri
10. Hafta Hayat boyu Öğrenmede Temel Faktörler ve Dönüşümler
11. Hafta Türkiye?de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
12. Hafta Hayat boyu rehberlik
13. Hafta Hayat boyu rehberlik
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHoare, C. (Ed.). (2011). The Oxford handbook of reciprocal adult development and learning. New York, NY: Oxford University Press.
Kenner, C. & Weinerman, J. (2011). Adult learning theory: Applications to non-traditional college students. Journal of College Reading and Learning, 41(2), 87-96.
Merriam, S. B., & Grace, A. P. (Eds.). (2011). The Jossey-Bass reader on contemporary issues in adult education. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Wellner, A. S. (2011). Like riding a bike: On learning as an adult. New York, NY: Curious World Books.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10      X
P11     
P12      X
P13  X    
P14     
P15     
P16     
P17     
P18