Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmenin ile ilgili temel kavramları edinir. 2) Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmenin amacını ve önemini kavrar. 3) Yetişkin eğitimini ve hayat boyu öğrenmenin temel ilkelerini ve yaklaşımlarını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Öğrenme Teorileri: Pedagoji
3. Hafta
Öğrenme Teorileri: Androgoji
4. Hafta
Yetişkin Eğitimi Modelleri
5. Hafta
Yetişkin Eğitimi Modelleri
6. Hafta
Yetişkin Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar
7. Hafta
Türk Eğitim Sisteminde Yetişkin Eğitimi Uygulamaları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yetişkin Eğitiminde Sınırlıklar ve Çözüm Önerileri
10. Hafta
Hayat boyu Öğrenmede Temel Faktörler ve Dönüşümler
11. Hafta
Türkiye?de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
12. Hafta
Hayat boyu rehberlik
13. Hafta
Hayat boyu rehberlik
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hoare, C. (Ed.). (2011). The Oxford handbook of reciprocal adult development and learning. New York, NY: Oxford University Press. Kenner, C. & Weinerman, J. (2011). Adult learning theory: Applications to non-traditional college students. Journal of College Reading and Learning, 41(2), 87-96. Merriam, S. B., & Grace, A. P. (Eds.). (2011). The Jossey-Bass reader on contemporary issues in adult education. San Francisco, CA: Jossey-Bass. Wellner, A. S. (2011). Like riding a bike: On learning as an adult. New York, NY: Curious World Books.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ