Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaratıcı dramanın bir öğretim aracı olarak kullanım amacını, hedefini ve öğretmenin bu konsept içerisindeki rolünü anlar. 2) Yaratıcı dramaya ait hareket, rol yapma, pandomim, hikaye anlatıcılığı ve olumlu geribildirim gibi temel becerileri bilir. 3) İletişim, problem çözme, hikaye anlatıcılığı, yaratıcılık, sanat eğtiimi, sosyal farkındalık ve çevre ile uyum becerileri geliştirir. 4) Yaratıcı drama oturumlarını planlama, yönetme ve değerlendirme becerileri geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yaratıcı Dramaya Giriş- Oyunlar, Hareket ve Duyu Çalışması, Topluluğa Aidiyet
2. Hafta
Basit Yaratıcı Drama Aktiviteleri- Anlatım ve Pandomim, Yönlendirilmiş imgelem, Sahne Fotoğrafı, Görüntü Çalışması vs.
3. Hafta
Genel Tiyatro Tarihi-Öncü Yazarlar ve Eserleri
4. Hafta
Sanat Eğitimi- Amaçları- Önemi
5. Hafta
Yaratıcı Drama Tarihi-Temel ilkeleri-Uygulama Alanları
6. Hafta
Hikaye Anlatıcılığı
7. Hafta
Hikaye Anlatıcılığı Uygulama-Geri Bildirim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yaratıcı Yazma
10. Hafta
Drama Aktivitelerine Yönelik Ders Planı Geliştirme- Sınıf Yönetimi
11. Hafta
Geliştirilen Ders Planlarını Uygulama-Geri Bildirim
12. Hafta
Geliştirilen Ders Planlarını Uygulama-Geri Bildirim
13. Hafta
RPD Alanında Yaratıcı Drama Uygulamaları
14. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Üstündağ, T. (2009). "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü". Ankara: Pegem. San, İ. (2000). Drama ve Öğretim Bilgisi. Ankara: Naturel San, İ. (2003). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya Adıgüzel, Ö. (2011). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Boal, A. (2002). Games for Actors and Non-Actors. Trans. New York: Adrian Routledge, Crimmens, P. (2006). Drama Therapy and Story Making in Special Education. Jessica Kingsley Publishers Grady, S. (2000). Drama and Diversity. Portsmouth, NH: Heinemann McCaslin. N. (1996). Creative Drama in the Classroom and Beyond. White Plains, NY: Longman.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
3
50
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ