Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YARATICI DRAMA RPSD453 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yaratıcı dramanın bir öğretim aracı olarak kullanım amacını, hedefini ve öğretmenin bu konsept içerisindeki rolünü anlar.
2) Yaratıcı dramaya ait hareket, rol yapma, pandomim, hikaye anlatıcılığı ve olumlu geribildirim gibi temel becerileri bilir.
3) İletişim, problem çözme, hikaye anlatıcılığı, yaratıcılık, sanat eğtiimi, sosyal farkındalık ve çevre ile uyum becerileri geliştirir.
4) Yaratıcı drama oturumlarını planlama, yönetme ve değerlendirme becerileri geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMI
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yaratıcı Dramaya Giriş- Oyunlar, Hareket ve Duyu Çalışması, Topluluğa Aidiyet
2. Hafta Basit Yaratıcı Drama Aktiviteleri- Anlatım ve Pandomim, Yönlendirilmiş imgelem, Sahne Fotoğrafı, Görüntü Çalışması vs.
3. Hafta Genel Tiyatro Tarihi-Öncü Yazarlar ve Eserleri
4. Hafta Sanat Eğitimi- Amaçları- Önemi
5. Hafta Yaratıcı Drama Tarihi-Temel ilkeleri-Uygulama Alanları
6. Hafta Hikaye Anlatıcılığı
7. Hafta Hikaye Anlatıcılığı Uygulama-Geri Bildirim
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yaratıcı Yazma
10. Hafta Drama Aktivitelerine Yönelik Ders Planı Geliştirme- Sınıf Yönetimi
11. Hafta Geliştirilen Ders Planlarını Uygulama-Geri Bildirim
12. Hafta Geliştirilen Ders Planlarını Uygulama-Geri Bildirim
13. Hafta RPD Alanında Yaratıcı Drama Uygulamaları
14. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÜstündağ, T. (2009). "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü". Ankara: Pegem.
San, İ. (2000). Drama ve Öğretim Bilgisi. Ankara: Naturel
San, İ. (2003). Sanat ve Eğitim. Ankara: Ütopya
Adıgüzel, Ö. (2011). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel
Boal, A. (2002). Games for Actors and Non-Actors. Trans. New York: Adrian Routledge,
Crimmens, P. (2006). Drama Therapy and Story Making in Special Education. Jessica Kingsley Publishers
Grady, S. (2000). Drama and Diversity. Portsmouth, NH: Heinemann
McCaslin. N. (1996). Creative Drama in the Classroom and Beyond. White Plains, NY: Longman.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev350
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4        X
P5       
P6       
P7  X      
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17        X
P18