Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ RPSD451 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal beceri ile ilişkili kavram ve süreçleri bilir.
2) Sosyal gelişim kuramlarını bilir.
3) Farklı yaş ve eğitim grupları için sosyal beceri geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlar-uygular.
4) Kendi sosyal beceri özelliklerini bireysel gelişimsel sürecinde değerlendirir.
5)
6)
7)
8)
9)
10)
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGelişim Psikolojisi I
DERS TANIMISosyal beceri ile ilgili kavramlar, sosyal gelişim kuramları, sosyal beceri yetersizliği, sosyal beceri kazandırılması, sosyal beceri modelleri ve ölçülmesi, sosyal beceri eğitimi, sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması, öğrencilerin rol ve sorumluluklarının tanımlanması
2. Hafta Sosyal Beceri Kavramı, Sosyal Beceri ile İlgili Kavramlar
3. Hafta Sosyal Gelişim Kuramları, Sosyal Beceri Yetersizliği
4. Hafta Sosyal Beceri Modelleri, Sosyal Becerilerin Ölçülmesi-Değerlendirilmesi
5. Hafta Sosyal Beceri Eğitimi, Sosyal Beceri Eğitiminde Kullanılan Teknikler
6. Hafta Grup Sunumları
7. Hafta Grup Sunumları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Grup Sunumları
10. Hafta Grup Sunumları
11. Hafta Grup Sunumları
12. Hafta Grup Sunumları
13. Hafta Grup Sunumları
14. Hafta Grup Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
2. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök.
3. Çetin, F. ve Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler (Grup Eğitimi). İstanbul: Epsilon.
4. Çivitçi, A. (2019). Grup psikoeğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
5. Erkan, S. (2016). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev130
Proje150
Devam110
Makale Sunuşu110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10
P1          X   X     X   X  
P2                   
P3                   
P4  X   X   X         X      
P5  X                  
P6              X      
P7                   
P8        X            
P9        X   X          
P10                   
P11                   
P12                   
P13                    X
P14                   
P15                   
P16                   
P17                    X
P18