Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
RPD'DE KONSÜLTASYON RPSD450 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Konsültasyonu kavram olarak açıklayabilir
2) Konsültasyon hizmetinin bileşenlerini açıklayabilir
3) RPD alanında kullanılan konsültasyon modellerini bilir
4) Çalışma alanlarına göre konsültasyon hizmet türlerini açıklayabilir
5) Duruma uygun konsültasyon modelini seçebilir
6) Konsültasyon hizmetleri ile ilgili örnek çalışmaları grup içinde yürütebilir
7) Konsültasyon hizmetlerinin etkililiğini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEROkullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma
DERS TANIMIOkul danışmanlığı ve konsültasyon hizmetleri, konsültasyon ilke ve teknikleri; ailelere ve öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerinin uygulanması, konsültasyon hizmetleri ile ilgili etkililik çalışmalarının incelenmesi, okul yönetimi ile iş birliği.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dersin amaç ve hedefleri
2. Hafta Konsültasyon genel tanımları, RPD hizmetlerindeki yeri ve önemi
3. Hafta Konsültasyon veren meslek elemanının özellikleri, konsültasyon sürecinin aşamaları ve konsültasyonda etik konular
4. Hafta Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
5. Hafta Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
6. Hafta Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
7. Hafta Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Bireysel konsültasyon
10. Hafta Öğretmenlerle, ebeveyn ve aile ile konsültasyon süreci
11. Hafta Diğer profesyonellerle konsültasyon
12. Hafta Konsültasyon vaka çalışmaları
13. Hafta Konsültasyon vaka çalışmaları
14. Hafta Konsültasyon vaka çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Akman,Y. (2002). Okullarda konsültasyon çalışmaları ve ruh sağlığı konsültasyon modeli. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,18, 7-13.
2. Dinkmeyer, C. ve Carlson, J. (2006). Consultation: Creating school based interventions. Philadelphia: Brunner Routledge.
Önerilen Kaynaklar
1. Sears, R. W., Rudisill, J.R., & Mason-Sears, C. (2006). Consultation skills for mental health professionals. New Jersey: John Wiley & Sons
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2  X   X   X        
P3  X   X   X   X      
P4             
P5          X   X   X
P6          X   X   X
P7             
P8        X   X   X   X
P9             
P10             
P11  X   X   X        
P12             
P13             
P14             
P15             
P16             
P17          X   X   X
P18  X   X   X       X