Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Konsültasyonu kavram olarak açıklayabilir 2) Konsültasyon hizmetinin bileşenlerini açıklayabilir 3) RPD alanında kullanılan konsültasyon modellerini bilir 4) Çalışma alanlarına göre konsültasyon hizmet türlerini açıklayabilir 5) Duruma uygun konsültasyon modelini seçebilir 6) Konsültasyon hizmetleri ile ilgili örnek çalışmaları grup içinde yürütebilir 7) Konsültasyon hizmetlerinin etkililiğini değerlendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma
DERS TANIMI
Okul danışmanlığı ve konsültasyon hizmetleri, konsültasyon ilke ve teknikleri; ailelere ve öğretmenlere yönelik konsültasyon hizmetlerinin uygulanması, konsültasyon hizmetleri ile ilgili etkililik çalışmalarının incelenmesi, okul yönetimi ile iş birliği.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, dersin amaç ve hedefleri
2. Hafta
Konsültasyon genel tanımları, RPD hizmetlerindeki yeri ve önemi
3. Hafta
Konsültasyon veren meslek elemanının özellikleri, konsültasyon sürecinin aşamaları ve konsültasyonda etik konular
4. Hafta
Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
5. Hafta
Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
6. Hafta
Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
7. Hafta
Konsültasyon modelleri ve uygulamaları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Bireysel konsültasyon
10. Hafta
Öğretmenlerle, ebeveyn ve aile ile konsültasyon süreci
11. Hafta
Diğer profesyonellerle konsültasyon
12. Hafta
Konsültasyon vaka çalışmaları
13. Hafta
Konsültasyon vaka çalışmaları
14. Hafta
Konsültasyon vaka çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Akman,Y. (2002). Okullarda konsültasyon çalışmaları ve ruh sağlığı konsültasyon modeli. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi,18, 7-13. 2. Dinkmeyer, C. ve Carlson, J. (2006). Consultation: Creating school based interventions. Philadelphia: Brunner Routledge. Önerilen Kaynaklar 1. Sears, R. W., Rudisill, J.R., & Mason-Sears, C. (2006). Consultation skills for mental health professionals. New Jersey: John Wiley & Sons
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ