Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özel yetenekli çocukların ayırt edici yönlerini tanımlar, gelişimsel özelliklerini bilir, 2) Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanır, 3) Özel yetenekli çocuklara uygun önleyici RPD hizmetlerini bireysel eğitim ve danışma programlarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanıtılması, özel yetenekli çocuklara uygun önleyici RPD hizmetleri, bireysel eğitim ve danışma programı hazırlamada dikkat edilecek hususlar ve uygulama örneklerinin tanıtımı
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Özel Yeteneklilik nedir?
2. Hafta
Özel yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri
3. Hafta
Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri
4. Hafta
Özel yeteneklilik tipleri
5. Hafta
Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçekler
6. Hafta
Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçekler
7. Hafta
Özel yetenekli çocukların eğitimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Özel yetenekli çocukların eğitiminde aile, okul ve akran ilişkileri
10. Hafta
Özel Yetenekli Çocuklara Uygun Önleyici RPD Hizmetleri
11. Hafta
Özel yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları
12. Hafta
Özel yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları
13. Hafta
Türkiye?de özel yetenekli çocukların eğitimi
14. Hafta
Genel değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Metin, N. (1999). Üstün Yetenekli Çocuklar. Ankara: Öz. 2. Renzulli, J. (2004). Identification of Students for Gifted and Talented Programs, California: Corwin Press 3. Sak,U.(2010). Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri. Ankara: Maya. 4. İlter, B., Özbaş, E. ve Sel, E. (2017). Özel yetenekli çocukların psikolojisi: Teoriden uygulamaya. Ankara: Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ