Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ RPSD449 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özel yetenekli çocukların ayırt edici yönlerini tanımlar, gelişimsel özelliklerini bilir,
2) Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanır,
3) Özel yetenekli çocuklara uygun önleyici RPD hizmetlerini bireysel eğitim ve danışma programlarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIÖzel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanıtılması, özel yetenekli çocuklara uygun önleyici RPD hizmetleri, bireysel eğitim ve danışma programı hazırlamada dikkat edilecek hususlar ve uygulama örneklerinin tanıtımı
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özel Yeteneklilik nedir?
2. Hafta Özel yetenekli çocukların ayırt edici özellikleri
3. Hafta Özel yetenekli çocukların gelişim özellikleri
4. Hafta Özel yeteneklilik tipleri
5. Hafta Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçekler
6. Hafta Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçekler
7. Hafta Özel yetenekli çocukların eğitimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Özel yetenekli çocukların eğitiminde aile, okul ve akran ilişkileri
10. Hafta Özel Yetenekli Çocuklara Uygun Önleyici RPD Hizmetleri
11. Hafta Özel yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları
12. Hafta Özel yetenekli çocuklar için geliştirilen eğitim programları
13. Hafta Türkiye?de özel yetenekli çocukların eğitimi
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Metin, N. (1999). Üstün Yetenekli Çocuklar. Ankara: Öz.
2. Renzulli, J. (2004). Identification of Students for Gifted and Talented Programs, California: Corwin Press
3. Sak,U.(2010). Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları, Eğitimleri. Ankara: Maya.
4. İlter, B., Özbaş, E. ve Sel, E. (2017). Özel yetenekli çocukların psikolojisi: Teoriden uygulamaya. Ankara: Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4  X     X
P5  X   X   X
P6  X     X
P7     
P8  X    
P9     
P10  X   X  
P11    X  
P12     
P13  X     X
P14    X  
P15    X  
P16    X  
P17  X     X
P18  X   X   X