Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖNLEYİCİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA RPSD448 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Hicran Çetin Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın önleyici işlevini açıklar
2) Önleyici rehberliğin tarihini bilir
3) Önleyici rehberlik kuramlarını açıklar
4) Önleme programlarına ilişkin farkındalık kazanır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLEROkullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Program Geliştirme, Gelişim Psikolojisi I
DERS TANIMIRPD'nin önleyici misyonu ve temel ilkeleri; önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenler, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders İçeriği, İşleyiş Yöntemi, Kaynaklar ve Değerlendirme ile İlgili Bilgilendirme
2. Hafta Önleme ve önleyici rehberlik
3. Hafta Önleyici Rehberliğin Tarihçesi ve Kuramlar
4. Hafta Önleme ile ilgili modeller
5. Hafta Riskler ve koruyucu faktörler
6. Hafta Stresle Başa Çıkma Becerileri, Sosyal Beceriler, İletişim Becerileri ve Önleme
7. Hafta Problem-Çatışma Çözme ve Karar Verme Becerileri, Kendilik Değeri ve Önleme
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İntihar ve Önleme
10. Hafta Madde Kullanımı ve Önleme
11. Hafta Üreme sağlığı sorunlarını önleme, Yeme Bozuklukları ve Önleme
12. Hafta Saldırganlık, Şiddet ve Zorbalık ve Yeme Bozuklukları ve Önleme
13. Hafta Okul terki ve önleme
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı
2) Juntunen, C.L. ve Atkinson, D. ve Atkinson, D.R. (2002). Counseling Across the Lifespan: Prevention and Treatment. London: Sage Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Örnek Olay Sunumu115
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler166
Sunum (Hazırlık dahil)166
Toplam İş Yükü103
Toplam İş Yükü / 303,43
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5  X      
P6       
P7       
P8  X   X   X  
P9        X
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15        X
P16        X
P17  X     X  
P18