DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Hicran Çetin Gündüz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın önleyici işlevini açıklar 2) Önleyici rehberliğin tarihini bilir 3) Önleyici rehberlik kuramlarını açıklar 4) Önleme programlarına ilişkin farkındalık kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Program Geliştirme, Gelişim Psikolojisi I |
DERS TANIMI | RPD'nin önleyici misyonu ve temel ilkeleri; önleme düzeyleri, önleme kuramları, risk ve koruyucu etmenler, temel yaşam becerileri ve pozitif genç gelişimi programları; şiddet-zorbalık, cinsel istismar, teknoloji ve madde kötüye kullanımı, intihar, okul terki, danışmanlık tedbirleri ve raporların hazırlanması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Ders İçeriği, İşleyiş Yöntemi, Kaynaklar ve Değerlendirme ile İlgili Bilgilendirme | 2. Hafta | Önleme ve önleyici rehberlik | 3. Hafta | Önleyici Rehberliğin Tarihçesi ve Kuramlar | 4. Hafta | Önleme ile ilgili modeller | 5. Hafta | Riskler ve koruyucu faktörler | 6. Hafta | Stresle Başa Çıkma Becerileri, Sosyal Beceriler, İletişim Becerileri ve Önleme | 7. Hafta | Problem-Çatışma Çözme ve Karar Verme Becerileri, Kendilik Değeri ve Önleme | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | İntihar ve Önleme | 10. Hafta | Madde Kullanımı ve Önleme | 11. Hafta | Üreme sağlığı sorunlarını önleme, Yeme Bozuklukları ve Önleme | 12. Hafta | Saldırganlık, Şiddet ve Zorbalık ve Yeme Bozuklukları ve Önleme | 13. Hafta | Okul terki ve önleme | 14. Hafta | Genel değerlendirme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Korkut Owen, F. (2017) Okul temelli önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Anı 2) Juntunen, C.L. ve Atkinson, D. ve Atkinson, D.R. (2002). Counseling Across the Lifespan: Prevention and Treatment. London: Sage Publications.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 15 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 6 | 6 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 6 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 103 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,43 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |