Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ruh sağlığına ilişkin temel kavramları bilir 2) Ruh sağlığı ile gelişimsel süreçler arasındaki ilişkiyi bilir 3) Eğitim ortamlarında (okulda) çalışan PDR uzmanının görev ve sorumluluklarını bilir 4) Eğitim ortamlarının ruh sağlığına etkilerini bilir ve buna ilişkin gerekli değerlendirme ve düzenlemeleri yapar 5) Okullarda ruh sağlığına ilişkin olarak geliştirilmiş programları bilir ve uyarlayabilir. 6) Okulda ruh sağlığını geliştirici etkinlikleri değerlendirir ve yapılandırırken bireysel ve kültürel farkları dikkate alır 7) Okulda ruh sağlığına ilişkin çalışmaların etik ve yasal niteliklere sahip olmasına ilişkin sorumluluk alır. 8) Okulda ruh sağlığına ilişkin çalışmaların ekip çalışması olarak planlanıp yürütülmesinde sorumluluk alır, işbirlikçi yaklaşımları bilir ve paylaşır 9) Okulda ruh sağlığını geliştirici süreçlerde aile ile işbirliği yapar 10) Okulda ruh sağlığı çalışmalarında sevk, yönlendirme konsültasyon süreçlerini bilir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Gelişim Psikolojisi I
DERS TANIMI
Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar; psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı, okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı; gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı; bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş-Ders tanıtımı
2. Hafta
Ruh sağlığına ilişkin tanımlar ve kavramlar
3. Hafta
Eğitim ortamları-Gelişimsel süreçler ve Ruh sağlığı
4. Hafta
Bilişsel ve duygusal öğrenmeler ve ruh sağlığı
5. Hafta
Açık ve örtük programlar ve ruh sağlığı
6. Hafta
Dezavantajlı öğrenciler ve ruh sağlığı
7. Hafta
Dezavantajlı öğrenciler-kaynaştırma-özel eğitim ve ruh sağlığı
8. Hafta
Üstün nitelikli öğrenciler ve ruh sağlığı Üstün nitelikli öğrenciler-kaynaştırma-özel eğitim ve ruh sağlığı
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Okul çalışanları ve ruh sağlığı
11. Hafta
Okulda ruh sağlığını geliştirici programlar-bireysel gelişimsel süreçler, kriz yaşantıları ve krize müdahale süreçleri
12. Hafta
Okulda ruh sağlığını geliştirici programlar-grup süreçleri, kriz yaşantıları ve krize müdahale süreçleri
13. Hafta
Okulda ruh sağlığı çalışmalarında davranış bozuklukları-müdahale-sevk-konsültasyon süreçleri
14. Hafta
Okulda ruh sağlığı çalışmaları kapsamında psikolojik danışman nitelikleri ve yetrlikleri
15. Hafta
Okulllarda ruh sağlığı çalışmaları-bireysel gözden geçirme-Genel değerlendirme
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Arıcıoğlu, A. (2008). 76 Okullarda Ruh Sağlığı Hizmetleri. Kuramsal Eğitimbilim, 1 (2), 76-83. Ankara: Hacettepe Üniversitesi 2. Çokamay, G., Kapçı, E.G. & Sever, M. (2017). Okul Ruh sağlığı hizmetlerinde yaşanan sorunlar: Psikolojik Danışmanların görüşleri. İlköğretim Online, 16(4), 1395-1406, 3. Feire, P. (2016). Ezilenlerin pedagojisi. Ayrıntı yayınları 4. Kılıççı, Y. (2006) Okulda ruh sağlığı. Ankara: Anı. 5. Youell, B. (2015). Öğrenme ilişkileri. eğitimde psikanalitik düşünce. Bağlam Yayıncılık. 6. Waller, R.J. (2017). Mental health promotion in schools: Foundations. Electronic reproduction. Ann Arbor, Michigan: ProQuest Central. 7. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/184699
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ