Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜRE DUYARLI PSİKOLOJİK DANIŞMA RPSD446 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Aylin Demirli Yıldız
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültür ile ilgili temel kavramları bilir.
2) Kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinliklerini kavrar.
3) Kültüre duyarlı psikolojik danışma sürecini ve becerilerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERPsikolojik Danışma Kuramları Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri
DERS TANIMIKültür, kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamalarının tarihçesi; kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamalarının gelişme gerekçeleri; kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinlikleri; kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta Kültür, çok kültürlülük ve Türkiye?deki kültürel çeşitlilik
3. Hafta Kültür ve psikolojik danışma
4. Hafta Çok kültürlülük kuramları ve uygulamaları
5. Hafta Psikolojik danışmanları kültüre duyarlı olmaya hazırlayıcı etkinlikler
6. Hafta Kültüre duyarlı temel dikkat becerileri
7. Hafta Kültüre duyarlı yeniden adlandırma, özetleme ve cesaretlendirme becerileri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kültüre duyarlı psikolojik danışma çerçevesinde soru sorma becerileri
10. Hafta Kültüre duyarlı psikolojik danışma çerçevesinde duygu ve içerik yansıtma becerileri
11. Hafta Yüzleştirme, odaklanma ve yöneltme ve yorumlama becerileri
12. Hafta Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları
13. Hafta Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları
14. Hafta Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Axelson, J. A. (1999). Counseling and development in a multicultural society (3rd Ed.). Pacific Grove: Brooks/Cole
2. Ivey, A. E., & Ivey, M. B. (2003). Intentional interviewing and counseling. Facilitating client development in a multicultural society (5th Ed.). Pacific Grove: Brooks/Cole.
3. Kurter, F ve Mattis, J. (2015). Türkiye?de uygulamacıların gözüyle psikolojik danışmada kültüre duyarlı olma içinde (s. 362-385) İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
4. Matsumoto, D. (2001). The handbook of culture and psychology. New York: Oxford University Press.
5. Pedersen, P. (1988). A handbook for developing multicultural awareness. Virginia: American Association for Counseling and Development
6. Pedersen, P. B., & Ivey, A. (1993). Culture-centered counseling and interviewing skills. A practice guide. London: Praeger Publishers.
7. Pope Davis D. B., Coleman, H. L., Liu, K W. M., & Toporek, R. L. (Eds) (2003). Handbook of multicultural competencies in counseling and psychology. California: Sage Publications
8. Sue, D. W., Ivey, A. E., & Pedersen, P. B. (1996). A theory of multicultural counseling and therapy. California: Brooks/Cole Publishing.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler11010
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma10220
Toplam İş Yükü132
Toplam İş Yükü / 304,4
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5     
P6    X   X
P7     
P8      X
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15      X
P16     
P17     
P18