DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarının tarihçesini ve temel felsefesini kavrar. 2) Kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarının temel aşamalarını ve ilkelerini bilir. 3) Kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarının farklı uygulama alanlarını fark eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Psikolojik Danışma Kuramları, Psikolojik Danışma İlke ve Teknikler |
DERS TANIMI | Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli terapi tarihçesi; çözüm odaklı psikolojik danışma ilke ve teknikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma oturumlarının yapılandırılması, kullanılan teknikler, çocuk ve ergenlerle çözüm odaklı psikolojik danışma. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması | 2. Hafta | Çözüm odaklı ve öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışmanın tarihçesi, özellikleri ve temel varsayımları | 3. Hafta | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde ilk görüşmeyi başlatma ve amaç oluşturma | 4. Hafta | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde kullanılan teknikler | 5. Hafta | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmada çözümlerin keşfedilmesi ve yapılandırılması | 6. Hafta | Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmada ilk oturumun öğelerini birleştirme ve diğer oturumların yürütülmesi | 7. Hafta | Çocuk ve ergenlerle çözüm odaklı psikolojik danışma | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışma sürecinde ilk görüşmeyi başlatma ve amaç oluşturma | 10. Hafta | Öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışma sürecinde kullanılan teknikler | 11. Hafta | Öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışmada ilk oturumun öğelerini birleştirme ve diğer oturumların yürütülmesi | 12. Hafta | Vaka inceleme | 13. Hafta | Vaka inceleme | 14. Hafta | Vaka inceleme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Garfield, S. L. (1998). The practice of brief psychotherapy. Canada: John Wiley&Sons, Inc. 2. Lines, D. (2006). Brief counselling in schools: Working with young people from 11 to 18 (Second Edition). London: Sage Publications. 3. Littrell, J. M. (1998). Brief counseling in action. New York: W. W. Norton & Company. 4. Metcalf, L. (1995). Counseling toward solutions: A practical solution-focused program for working with students, teachers and parents. San Francisco: Jossey-Bass. 5. Murphy, J. J. (1997). Solution-focused counseling in middle and high schools. AmericanCounseling Association. 6. Sklare, G. B. (2015). Okul danışmanları için çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma (Çev. Ed. A. Kaya, Çev. D. M. Siyez). Ankara: Pegem Akademi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |