Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KISA SÜRELİ PSİKOLOJİK DANIŞMA RPSD444 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarının tarihçesini ve temel felsefesini kavrar.
2) Kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarının temel aşamalarını ve ilkelerini bilir.
3) Kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarının farklı uygulama alanlarını fark eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERPsikolojik Danışma Kuramları, Psikolojik Danışma İlke ve Teknikler
DERS TANIMIBilişsel, duyuşsal ve davranışsal terapi modelleri ve kısa süreli terapi tarihçesi; çözüm odaklı psikolojik danışma ilke ve teknikleri, çözüm odaklı psikolojik danışma oturumlarının yapılandırılması, kullanılan teknikler, çocuk ve ergenlerle çözüm odaklı psikolojik danışma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması ve genel amaçların açıklanması
2. Hafta Çözüm odaklı ve öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışmanın tarihçesi, özellikleri ve temel varsayımları
3. Hafta Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde ilk görüşmeyi başlatma ve amaç oluşturma
4. Hafta Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma sürecinde kullanılan teknikler
5. Hafta Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmada çözümlerin keşfedilmesi ve yapılandırılması
6. Hafta Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışmada ilk oturumun öğelerini birleştirme ve diğer oturumların yürütülmesi
7. Hafta Çocuk ve ergenlerle çözüm odaklı psikolojik danışma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışma sürecinde ilk görüşmeyi başlatma ve amaç oluşturma
10. Hafta Öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışma sürecinde kullanılan teknikler
11. Hafta Öyküsel (anlatımsal) kısa süreli psikolojik danışmada ilk oturumun öğelerini birleştirme ve diğer oturumların yürütülmesi
12. Hafta Vaka inceleme
13. Hafta Vaka inceleme
14. Hafta Vaka inceleme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Garfield, S. L. (1998). The practice of brief psychotherapy. Canada: John Wiley&Sons, Inc.
2. Lines, D. (2006). Brief counselling in schools: Working with young people from 11 to 18 (Second Edition). London: Sage Publications.
3. Littrell, J. M. (1998). Brief counseling in action. New York: W. W. Norton & Company.
4. Metcalf, L. (1995). Counseling toward solutions: A practical solution-focused program for working with students, teachers and parents. San Francisco: Jossey-Bass.
5. Murphy, J. J. (1997). Solution-focused counseling in middle and high schools. AmericanCounseling Association.
6. Sklare, G. B. (2015). Okul danışmanları için çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma (Çev. Ed. A. Kaya, Çev. D. M. Siyez). Ankara: Pegem Akademi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4    X  
P5      X
P6    X   X
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18