Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişimsel ve eğitsel süreçler bağlamında duyuşsal süreçleri tanır, aşamalı olarak sınflandırır 2) Duyuşsal öğrenmeye ilişkin kuramsal açıklamaları bilir 3) Duyuşsal eğitime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir 4) Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin engelleri tanır, önleme ve müdahale konusunda eğitsel, kişisel sosyal ve meslkei rehberlik süreçlerini yapılandırır. 5) Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin programları değerlendirebilir-geliştirilmesinde rol alır. 6) Duyuşsal özelliklerini bireysel gelişimsel süreçte değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Duyuş tanımı, duyuşsal alan sınıflaması, duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış haline getirme; duyuşsal eğitim yaklaşımları, duyuşsal eğitimin uygulanması, duyuşsal eğitimde RPD?nin yeri ve önemi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş-Ders tanıtımı-
2. Hafta
Gelişimsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
3. Hafta
Eğitsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
4. Hafta
Eğitim sistemi ve programı kapsamında duyuşsal eğitim ve değerler eğitimi, açık-örtük program değerlendirmesi
5. Hafta
Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-duyuşsal hedeflerin belirlenmesi ve gelişimin izlenmesi
6. Hafta
Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-davranış bozuklukları değerlendirmesi
7. Hafta
Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-sorunları tanıma ve müdahale
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Farklı eğitim kademeleri için duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
10. Hafta
Farklı eğitim kademeleri için Duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
11. Hafta
Duyuşsal eğitim sürecinde RPD hizmetleri
12. Hafta
Duyuşsal süreçler ve kişisel-sosyal rehberlik hizmetleri
13. Hafta
Duyuşsal eğitim ve yaşam boyu süreçler
14. Hafta
Genel değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Baltaş, Z. Ve Baltaş, A. (2015) Bedenin Dili .(49.baskı). İstanbul: Remzi. 2. Divrengi, M. ve Acar, E. A. (2012). Farkındayım farklılıklara saygılıyım. Ankara: Eğiten. 3. Fine, C. (2015). Toplumsal Cinsiyet yanılsamas (K. Tanrıyar, Çev.). İstanbul: Sel. 4. Kağıtçıbaşı, Ç. (2003). Yeni insan ve insanlar. İstanbul: Evrim. 5. Kağıtçıbaşı, Ç. (2017). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç. 6. Weiten, W., Hammer, E.Y. ve Dunn, D.S. (2016) (Ed.). Psikoloji ve Çağdaş Yaşam İnsan uyumu. (E. İkiz, Çev.). Ankara: Nobel. 7. Thornicroft, G.(2014). Toplumun reddettiği-Ruhsal hastalığı olan insanlara karşı ayırımcılık. (Haldun soygür, Çev.). Oxord University Press. Ankara: Şizofreni Dernekleri Federasyonu. 8. Yüksel, Ş., Gülseren, L. ve Başterzi, AD (2013) Kadınların yaşamı ve kadın ruh sağlığı. Ankara: TPD. 9. http://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr/tr/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ