Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DUYUŞSAL EĞİTİM RPSD443 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gelişimsel ve eğitsel süreçler bağlamında duyuşsal süreçleri tanır, aşamalı olarak sınflandırır
2) Duyuşsal öğrenmeye ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
3) Duyuşsal eğitime ilişkin kuramsal açıklamaları bilir
4) Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin engelleri tanır, önleme ve müdahale konusunda eğitsel, kişisel sosyal ve meslkei rehberlik süreçlerini yapılandırır.
5) Duyuşsal öğrenme ve eğitime ilişkin programları değerlendirebilir-geliştirilmesinde rol alır.
6) Duyuşsal özelliklerini bireysel gelişimsel süreçte değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIDuyuş tanımı, duyuşsal alan sınıflaması, duyuşsal alan basamakları: alma, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme, tutum ve davranış haline getirme; duyuşsal eğitim yaklaşımları, duyuşsal eğitimin uygulanması, duyuşsal eğitimde RPD?nin yeri ve önemi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş-Ders tanıtımı-
2. Hafta Gelişimsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
3. Hafta Eğitsel süreçler kapsamında duyuş ve duyuşsal eğitim
4. Hafta Eğitim sistemi ve programı kapsamında duyuşsal eğitim ve değerler eğitimi, açık-örtük program değerlendirmesi
5. Hafta Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-duyuşsal hedeflerin belirlenmesi ve gelişimin izlenmesi
6. Hafta Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-davranış bozuklukları değerlendirmesi
7. Hafta Duyuşsal eğitime ilişkin yaklaşımlar-sorunları tanıma ve müdahale
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Farklı eğitim kademeleri için duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
10. Hafta Farklı eğitim kademeleri için Duyuşsal eğitim ve öğretim ve müdahaleye ilişkin yöntem ve araçlar
11. Hafta Duyuşsal eğitim sürecinde RPD hizmetleri
12. Hafta Duyuşsal süreçler ve kişisel-sosyal rehberlik hizmetleri
13. Hafta Duyuşsal eğitim ve yaşam boyu süreçler
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Baltaş, Z. Ve Baltaş, A. (2015) Bedenin Dili .(49.baskı). İstanbul: Remzi.
2. Divrengi, M. ve Acar, E. A. (2012). Farkındayım farklılıklara saygılıyım. Ankara: Eğiten.
3. Fine, C. (2015). Toplumsal Cinsiyet yanılsamas (K. Tanrıyar, Çev.). İstanbul: Sel.
4. Kağıtçıbaşı, Ç. (2003). Yeni insan ve insanlar. İstanbul: Evrim.
5. Kağıtçıbaşı, Ç. (2017). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç.
6. Weiten, W., Hammer, E.Y. ve Dunn, D.S. (2016) (Ed.). Psikoloji ve Çağdaş Yaşam İnsan uyumu. (E. İkiz, Çev.). Ankara: Nobel.
7. Thornicroft, G.(2014). Toplumun reddettiği-Ruhsal hastalığı olan insanlara karşı ayırımcılık. (Haldun soygür, Çev.). Oxord University Press. Ankara: Şizofreni Dernekleri Federasyonu.
8. Yüksel, Ş., Gülseren, L. ve Başterzi, AD (2013) Kadınların yaşamı ve kadın ruh sağlığı. Ankara: TPD.
9. http://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr/tr/
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1            X
P2           
P3           
P4  X          
P5  X   X   X      
P6           
P7  X   X   X      
P8           
P9        X   X  
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17          X  
P18